מזעזע – הרב שפירא טוען כי המוסר היהודי והתורה מתירים "נוהל שכן".

הרב שפירא: נוהל שכן חובה מהתורה

"לפי המוסר היהודי האמיתי, חייכם קודמים לחיי האוייב, בין אם הוא חייל או אזרח המחפה עליו", כותב הרב יצחק שפירא לחיילי צה"ל.

פרסום ראשון: 20/10/10, 20:03

עוזי ברוך

פנייה לחיליים של שפירא – בעד נוהל שכן

הרב יצחק שפירא 

הרב יצחק שפירא
.

ראש ישיבת עוד יוסף חי, הרב יצחק שפירא, משגר היום כרוז לחיילי צה"ל המתייחס לנוהל שכן, "לצערינו, יש היום אנשי שמאל, שהם שליחים של ארגונים זרים הטוענים בשם מוסר מעוות שחיי האויב קודמים לחייכם ולחיי אזרחי ישראל", כותב הרב שפירא.

על פי התורה חייבים לנהל מלחמה תקיפה באוייבינו. כל מה שאתם עושים כדי שהמלחמה תהיה תקיפה – הוא מותר וחובה על פי התורה", מדגיש הרב שפירא.

"לפי המוסר היהודי האמיתי, חייכם קודמים לחיי האוייב, בין אם הוא חייל או אזרח המחפה עליו. לכן אסור לכם לסכן את חייכם בעבור האוייב, גם לא בעבור אזרחיו", מדגיש הרב.

"במציאות הקיימת היום שאינכם מקבלים גיבוי מלא מהמערכת הצבאית אתם צריכים להיזהר שלא להפליל את עצמכם ואת חבריכם, כדי שלא תמצאו במצבם של חיילי גבעתי שהורשעו בעקבות מה שאמרו למפקדיהם בתחקיר המבצעי".

הרב יצחק שפירא לחיילים: המשיכו בנוהל שכן

רב הישיבה "עוד יוסף חי", יצחק שפירא, ותלמידיו מפיצים כרוזים בקרב חיילי צה"ל, שבהם בין השאר נאמר: "כל שאתם עושים כדי שהמלחמה תהיה תקיפה הוא מותר וחובה על פי היהדות". הרב שפירא שחיבר הספר "תורת המלך", טען שכיום צה"ל לא מגבה את החיילים. "תיזהרו שלא להפליל את עצמכם, כמו חיילי גבעתי"

עמיחי אתאלי | 20/10/2010 20:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

הרב יצחק שפירא, שיחד עם הרב יוסי אליצור אחראי לספר ההלכה השנוי במחלוקת "תורת המלך", קורא לחיילי צה"ל להתעלם מפסיקת בג"ץ ולעשות שימוש באוכלוסייה פלסטינית אזרחית כמגן אנושי. בכרוז שעליו חתום שפירא, שפורסם לרגל כנס בהשתתפות רבנים מהימין, טוען הרב, ראש ישיבת "עוד יוסף חי", כי הכללים שקבע בג"ץ מסכנים את החיילים – דבר שלדבריו מחייב אותם להסוות את השימוש באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי, כדי שלא ייתפסו ויישפטו.

הרב שפירא.

הרב שפירא. "אסור לכם לסכן את חייכם בעבור האויב, גם לא עבור אזרחיו". צילום: פלאש 90

"לצערנו יש היום אנשי שמאל, שהם שליחים של ארגונים זרים (ארגוני 'זכויות אדם'), הטוענים בשם מוסר מעוות שחיי האויב קודמים לחייכם ולחיי אזרחי ישראל", כתב הרב שפירא בכרוז.

"גופי התקשורת מנסים ליצור אווירה שכולם חושבים כך, אך האמת היא שרוב חיילי ומפקדי הצבא חושבים שהשמאל מפקיר אתכם והורס את הצבא", הוסיף. "הם רוצים שבכל גדוד יהיה קצין יועץ משפטי שתפקידו יהיה להפליל כל חייל שינהג אחרת. בכך הם גורמים שתיאלצו לסכן את חייכם לשווא, ואם לא – ינהגו בכם כמו בפושעים, כפי שנהגו לאחרונה בחיילי גבעתי, כפי שוודאי שמעתם", המשיך.

בדבריו התייחס הרב שפירא לפסיקת בית הדין הצבאי מתחילת החודש, שהרשיע שני לוחמים לשעבר בחטיבת גבעתי בסיכון ילדים פלסטינים שלא לצורך. על פי פסק הדין, במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה הורו השניים לילדים פלסטינים לפתוח תיקים שנחשדו כממולכדים, כדי שאם אכן  יתברר שהוטמנו בהם מטעני נפץ ייפגעו הילדים, ולא החיילים.

"חייכם קודמים לחיי האויב"

"לפי המוסר היהודי האמיתי", כתב הרב שפירא בכרוז, "חייכם קודמים לחיי האויב, בין אם הוא חייל או אזרח המחפה עליו. לכן אסור לכם לסכן את חייכם בעבור האויב, גם לא עבור אזרחיו".

לדבריו, ראוי שחיילים המשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי יסתירו זאת ממפקדיהם. "במציאות הקיימת היום, שאינכם מקבלים גיבוי מלא מהמערכת הצבאית, אתם צריכים להיזהר שלא להפליל את עצמכם ואת חבריכם, כדי שלא תימצאו

במצבם של חיילי גבעתי, שהורשעו בעקבות מה שאמרו למפקדיהם בתחקרי מבצעי", כתב.

הכנס שלקראתו פרסם שפירא את הכרוז יתקיים במוצאי השבת הקרובה בבית הכנסת מונקאטש בפתח תקווה. מלבד שפירא ישתתפו בו הרב ישראל אריאל, הרב חיים רטיג, הרב שי דרום, שכיהן בעבר כרב גדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה", ולוחם בחטיבת גבעתי ששירת לצד שני החיילים שהורשעו בתחילת החודש בביצוע "נוהל מעצר ילד".

תזכורת: בג"ץ קבע ש"נוהל שכן" מפר את החוק הבינלאומי

בפסק דין שנתן בג"ץ לפני כחמש שנים בעקבות פנייה של ארגוני זכויות אדם הורו השופטים לצה"ל לחדול מהמנהג, שלדבריהם נוגד את החוק הבינלאומי. "עיקרון בסיסי העובר כחוט השני בדיוני התפיסה הלוחמנית הוא האיסור על שימוש בתושבים מוגנים כחלק מהמאמץ המלחמתי של הצבא התופס", קבע נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרן ברק.

הנשיאה הנוכחית, דורית ביניש, שכיהנה אז כשופטת, הוסיפה: "התנאים שנקבעו בנוהל, מלבד היותם פגומים כשלעצמם, מאפשרים גלישה במדרון חלקלק, הגורמת להפרה בוטה של כללי המשפט הבינלאומי והעקרונות החוקתיים. על הצבא לעשות הכל כדי למנוע אפשרות שבאמצעות נוהל מוגדר יבצעו פרצות שידרדרו את הפעולות בשטח למצבים חד-משמעיים של אי-חוקיות". חרף פסיקת בג"ץ, בצה"ל המשיכו לעשות שימוש בפלסטינים כמגן אנושי.

צילום ארכיון: יוסי אלוני

חיילי צה"ל ופלסטיני במהלך פעילות מבצעית בשכם. צילום ארכיון: יוסי אלוני

כתיבת תגובה