מורה נבוכים לעומד מן הצד – שי ניר

מורה נבוכים לעומד מן הצד – שי ניר

נתאר לעצמנו שבמדינה אירופאית יצא ספר המתיר הריגה של יהודים, נשמע מוכר? מה הייתם אומרים? אנטישמיות? גזענות? הרי לא יעלה על הדעת שכיהודים נעבור על כך בשתיקה. נקים מהומת אלוהים תקשורתית, מנהיגים ואישי ציבור יגשו לחזית ויחוללו משברים דיפלומטים על פרסום שכזה. הרי לאחרונה פוטרה ובצדק כתבת הבית הלבן הותיקה ביותר על התבטאות אנטישמית.  רבים גם יתקוממו נגד  כל פאתווה מוסלמית המתירה רצח של חפים מפשע באמצעות טרור. כך ננהג.

ואיך לדעתכם ננהג אם נמצא כתבים או פרסומים כאלה אצלנו בבית ממש? התקופה האחרונה מלמדת שפרסום כתבי התבוללות כמו-הלכתית עוברים בשתיקה משונה שאותה אפרט. דוגמא לכך הוא הספר "תורת המלך". ספר הקורא לרצחנות יהודית, כמשנת שטן סדורה לפרטי פרטים. מתוך הספר: "… אנחנו למדים שיש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו, ובמצב כזה הפגיעה תכוון דווקא אליהם…" פגיעה בילדים, לאיזה שפל אפשר לרדת עוד מטה מזה? מה עוד צריך להאמר כדי להרעיד את אמות הסיפים? רבנים ועוד עובדי מדינה לא עוצמים את עינם. הם אומרים דברי השקטה: "זו תופעת שוליים", "מעשה של יחיד המבדיל עצמו מן הציבור", "זה לא שווה את ההתיחסות". אך מצד אחר הם עומדים בדרכו של החוק וקוראים שלא לחקור רבנים החשודים בהסתה בשם טיעון כאילו אקדמי על חופש הבעת דעה. "חכמים הזהרו בדבריכם" (אבות) מי שמכם לעמוד מעל החוק? כל החשוד בהסתה ובהמרדה, יש להביאו לחקירה גם אם הוא רב גדול וגם אם הוא פרופסור גדול.

חוששני כי היועץ המשפטי לממשלה לא יגיש כתבי אישום. מדוע? כיוון שמילים המכשירות פגיעה בתינוקות כבר אינן מקוממות עליהן ציבור. על איזה מין ציבור היועץ המשפטי יגן? על ציבור אדיש? הוא כבר יעדיף לעסוק בנושאים "בוערים" אחרים. כציבור, חושינו לצדק ומוסר כהו בתוך מציאות של "תג מחיר". זוהי מציאות של השחתת מטעי זיתים, הצתת מסגדים ורציחת פלסטינים. גם היוהמ"ש יאמר מה העניין הגדול "בספרות רוחנית" אל מול מעשים של הצתה ורצח. קוראים יקרים, "תורת המלך" הינו ספר הוראות ליחידים  את מי מותר לרצוח. יש קשר מהותי וישיר בין פעולות "תג מחיר" לספר "תורת המלך".

רבנים, אנשי רוח, נבחרי ציבור "אורו מרוז (…) ארור יושביה" (שופטים ה') שתיקתכם היא עמידה מהצד. זוהי הסכמה לאחת התנועות האפלות ביותר שידעה האנושות. הבית כבר בוער. אורו!

בקרוב נציין 15 שנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל. יגאל עמיר בחקירתו אמר שלא היה פועל מבלי לקבל הכשר הלכתי. הכשר לפעולה של יחיד, שירה 3 יריות מאקדחו בגבו של רבין ז"ל שנפל שדוד. ולפניו היה עוד יחיד ברוך גולדשטיין יש"ו שירה 119 כדורים אל תוך המון מתפלל במערת המכפלה. ולפניו יהודה עציון שפסק הלכות של יחיד השומע את קול ה' ומתיר פעולות טרור וגם רוצח… הכשר  לפעולת טרור של יחיד ניתן למצוא גם בספר "תורת המלך": "… לא צריך החלטה של אומה כדי להתיר את דם המלכות הרשעה, וגם יחידים מתוך המלכות הנפגעת יכולים לפגוע בהם..." עיניכם רואות, את הכתוב. מותר ליחיד, לרצוח, להצית, לפוצץ וכיו"ב. כך נראה הכשר לטרור יהודי.

יש לגדוע כאן ועכשיו את תרבות הרצחנות היהודית המדרדרת אותנו במדרון מאוד תלול לכאוס נוסח חורבן הבית השני.

רבנים עובדי ציבור ומנהיגי ציבור. צאו בגלוי מלשכותיכם והודיעו שהנכם מתנגדים לכל מעשה והגות של רצחנות יהודית. הודיעו בגלוי שזוהי לא דרכה של תורה, לא דרכו של העם היהודי ולא דרכה של מדינת ישראל. הודיעו ברבים על תמיכתכם במערכת החוק הדמוקרטית, של המדינה, המגינה על כולנו מפני מסיתים, ממרידים ורוצחים. מקומם של האחרונים הוא מחוץ לחברה בבתי-מאסר. אם לא תעשו כן שאו בתוצאות והתפטרו.

שי ניר (30) חבר בתנועת דרור ישראל. פעיל בברית חושך לגרש

כתיבת תגובה