היועץ המשפטי לממשלה הורה לחקור חשד להסתה לגזענות בקריית מלאכי!

היועמ"ש הורה לחקור חשד להסתה לגזענות בקרית מלאכי: "לא נסבול השפלה בשל צבע עור"

יהודה ויינשטיין שלח מכתב לשרת החינוך לימור לבנת בו הוא מיידע אותה כי כבר לפני כמה ימים הורה על פתיחת חקירה משטרתית בעקבות האירועים בקרית מלאכי. "חברה דמוקרטית לא יכולה לסבול גילויי השפלה, איבה או עוינות הנגרמים בשל צבע עורו של אדם או בשל מוצאו", הוא כתב

חדשות 10 נענע

החקירה תתמקד בכך שמשכירי הדירות בעיר הדרומית נקטו בהסתה לגזענות כאשר סרבו להשכיר את נכסיהם לעולים מאתיופיה. "מבלי להתייחס לממצאי החקירה, שנמצאת בראשיתה, אבקש להדגיש מושכלות יסוד, לפיהן חברה דמוקרטית לא יכולה לסבול גילויי השפלה, איבה או עוינות הנגרמים בשל צבע עורו של אדם או בשל מוצאו", כתב ויינשטיין ללבנת.

 

הבוקר התבטאה שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, בנושא וקראה לעבר פעיל חברתי בן העדה האתיופית "לומר תודה" על השקעתה של ישראל בעולים מאתיופיה. "בזמן שאתה מחלק לנו ציונים, אתה צריך להבין שמדינת ישראל משקיעה רבות בנושא הזה", היא אמרה. גם חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) לא נשאר חייב וניצל את ההשוואה שערך הפעיל, גדי יברקן בין נושא הדרת הנשים להפגנות העדה האתיופית וצעק לעברו: "כשדיברו נגד חרדים אף אחד לא צייץ, הלוואי שהייתי אתיופי".

 

מאוחר יותר אמרה לנדבר כי "חבל שסוגיות חשובות ביותר כמו מאבק בגזענות וקליטת יהודי אתיופיה דורדרו לרמה של הסטה על רקע פוליטי. הניסיון הנואש לצייר אותי, עולה בעצמי, כמי שמתנשאת על עולי אתיופיה, שפל ומקומם".

לדבריה, בשלוש השנים האחרונות, במהלך שירותה כשרה לקליטת העלייה היא פעלה רבות עבור יוצאי אתיופיה וכלל העולים לישראל.

שר המשפטים: "התנהגות התושבים – בגד שנאת חינם

 

דבריה של שרת הקליטה עוררוזעם רב במערכת הפוליטית. חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) קרא בשיחה עם חדשות נענע 10 ללנדבר להתפטר מתפקידה. "היא לא צריכה להטיף מוסר", אמר מולה והוסיף "היא צריכה להגן על העולים ממעשים גזעניים שמפלים אותם ולא לדרוש מהעולים לומר תודה על הנתח שלהם. היא ראוייה לכל גינוי".

 

שר המשפטים, יעקב נאמן, אמר כי זהו יום קשה למדינת ישראל. "יש לראות בחומרה רבה את ההתבטאויות הגזעניות של תושבי השכונה ולגנות כל הסכם בין ועד הדירות שמפלה את התושבים יוצאי אתיופיה או כל תושב אחר. התנהגות תושבי קריית מלאכי הינה בגדר שנאת חינם", הוא הסביר.

 

לדבריו, מגילת העצמאות קובעת שוויון זכויות גמור. "ההתנהלות המפלה והגזענית כנגד העדה האתיופית נוגדת את כלל ערכי מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, נוגדת את חקיקת הכנסת ופסיקת בית המשפט ויש להוקיע התנהגות זו בכל לשון. אין להוקיע, להפלות לרעה או לפגוע בכל אוכלוסיה בחברה", ציין נאמן.

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=858177

כתיבת תגובה