תגובות על צו המעצר לדב ליאור ועל הצעת חוק החסינות לרבנים

  1. דב ליאור חתם על דברי הסתה לרצח (הסכמה לספר תורת המלך)

  2. החליט להתעלם משלטון החוק (לא התייצב לחקירה).

  3. מציעים הצעת חוק שתתן לרבנים להיות מוגדרים מעל לחוק (חוק חסינות לרבנים).

  4. ועדיין יש לא מעט אנשים שחושבים שלא צריך לזמנו לחקירה (כרמי גילון, השופט טירקל ועוד)…

  5. תיקראו את הכתבות ותגידו – מה אתם חושבים?

כרמי גילון: צו המעצר – טימטום

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון מגנה בתוקף את צו המעצר נגד הרב ליאור, "פגיעה בכבוד התורה". גילון מתייחס לרצח רבין ולמרגלית הר שפי.

עוזי ברוך

הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף

הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף
פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, מתייחס לצו המעצר שהוצא לאחרונה לרבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור.

"דעתי האישית היא שמדובר בשערוריה. זו פגיעה בחופש הביטוי. כמו שזכותו של עיתון החמאס להופיע באום אל פאחם והדברים שכתובים שם קשים פי כמה מה שנכתב בספר תורת המלך כך גם מחבר הספר יכול לכתוב", אמר גילון למקומון "ידיעות ירושלים".

"צו המעצר הוא פגיעה בכבוד הרב ליאור ופגיעה בכבוד התורה והכי חשוב – אין בזה שום שכל. איזה מין שטויות אלו? אז הוא כתב מה שכתב. לבא לרב ליאור שהיום הוא מבוגר ולהזמין אותו לחקירה זה לא רק להכניס לו אצבע לעין אלא גם למאות מאות ואלפי חסידים שיש לו. וגם לי כאדם שחרד לחופש הביטוי. כשאני הייתי בשב"כ דאגתי לחופש הביטוי ומה שהכי מעצבן אותי זה הטימטום שבדבר הזה".

באשר לרצח ראש הממשלה רבין ז"ל שולל גילון את האפשרות לקונספירציה, "לצערי נרצח ראש הממשלה בגלל עבודה לא טובה של המאבטחים, המודיעין ושלי כראש הרשות. השאלה היחידה שלא פוענחה היא מי צעק סרק סרק ולמה".

על משפטה של הר שפי וכליאתה אמר "בפירוש התנגדתי להעמידה לדין ולא היה מקום לעשות את זה. אמרתי את זה כראש השב"כ. לדעתי היא נשפטה כתוצאה מהאווירה שהייתה בזמנו בציבור הישראלי. זו הייתה עמדתי ולא שמרתי אותה בסוד. הפרקליטות חשבה אחרת והיא זו שהחליטה. יגאל עמיר לא אמר למרגלית שהוא הולך לרצוח את ראש הממשלה אלא שצריך לרצוח את ראש הממשלה אבל הוא אמר את זה לעוד אלף איש".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/216021

דעה: חקירת הרב ליאור – מיטרד נקמני

נבצרתי מלהבין מה משמעות לחקירת עובדות ברורות ומוסכמות. עד לקבלת הסבר מניח את הדעת אני חושש שעצם החקירה היא העונש.

הרב ישראל רוזן

מייסד מנהל הגיור וראש מכון צומת לענייני הלכה וטכנולוגיה.

חקירות על ימין ועל שמאל

למרות התנגדותי לתוכנו של הספר 'תורת המלך', והבעתי עמדתי זו בכתב במדור זה בחודש אלול אשתקד, השתתפתי בכנס רבנים שנערך לפני חדשים אחדים כנגד זימון הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף לחקירה משטרתית. כידוע, עוונם הוא 'הסכמה' שנתנו לספר העוסק ב"דיני נפשות בין ישראל לעמים". גם עתה, בהתחדש הפולמוס בעקבות 'צו מעצר' שהוצא ע"י המשטרה לשני הרבנים, צרפתי חתימתי למגָני הצו, וטעמי ונימוקי עמי כדלהלן.

אומר בפתח דבריי; טעמי שונה לחלוטין מן הנימוק שפורסם במודעת המחאה שפורסמה בתקשורת. אינני שלם עם הטיעון שליווה את קמפיין ההתנגדות לחקירה המדגיש את חוסר האיזון בין רבנים לאקדמאים, בין שמאל לימין; משהו כמו "הרי לא מזמנים לחקירה כל איש אקדמיה או סופר/אמן/משורר המביע עמדות שמאלניות ומשתלח במתנחלים". אדרבה, אני בעד שכל ההכרזות מן השמאל הפוליטי יבדקו בעיניים חקירתיות, ואם יש 'סעיף' – שמצהיריהן יתנו את הדין, כמסיתים ומדיחים. אני בעד שכל האימאמים המסיתים במסגדים, בפה מלא ובאגרוף קפוץ, יואשמו וימוצה הדין עמהם. אינני רוצה ש'חוק החסינות לרבנים' ישמש מגן אנושי חי למסיתי שמאל, לרדיקלי האיסלם ולמלבי
אני סבור כי ראוי היה שהיועה"מ, או המשטרה, יסבירו לנאמני שלטון החוק, כמוני למשל, מהי בדיוק החקירה שאליה הכרחי לזמן את הרבנים הבכירים ליאור ויוסף
הלאומנות הפלשתינית.

הוי אומר, לא המשוואה בין ימין לשמאל הניעה אותי להתנגד לצוי החקירה והמעצר של הרבנים, מסכימי הספר 'תורת המלך'.

ומה בפי הפרקליטות, היועץ המשפטי והמשטרה, מזמני החקירה? הללו חוסים בצל עקרון 'שלטון החוק' ו'שויון בפני החוק'. כך התרעם עו"ד רן נזרי, עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה ('מקור ראשון', ע"ש כי-תשא; "תורת המלך ושלומה של מלכות"), ובצדק: "מתן פטור במקרה אחד, יגרור מטבע הדברים בקשות ל'פטורים' של גורמים אחרים, מכל קצות הקשת הפוליטית והחברתית במדינתנו המקוטבת… מכאן תהא דרכנו סלולה בבטחה לאנרכיה… במדינה שבה נחקרו נשיאים, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים ודיינים, לא ניתן לבקש כי לרבנים תינתן חסינות מיוחדת בהקשר זה ופטור מהתייצבות לחקירה".

אני מסכים שרבנים אינן מעל לחוק ואפילו "מלכי בית דוד דנים אותם" (סנהדרין יט,א), ומן הסתם גם אישי סנהדרין. למה איפוא צרפתי חתימתי?

חקירה 'נקמתית' ולא מידתית

עמדתי כנגד חקירות הרבנים ליאור ויוסף היא פשוטה בתכלית, אלמנטרית ממש; מה יש 'לחקור'? ומה מסתתר מאחורי מילת איום זו? אין חולק שהם כתבו הסכמה לספר, ונניח שמשמעותה גם אמירת יישר-כח למחבריו, ועדין נבצרתי מלהבין מה משמעות לחקירת עובדות ברורות ומוסכמות. עד לקבלת הסבר מניח את הדעת אני חושש שעצם החקירה היא העונש. הזימון אליה הוא אצבע משטרתית זקורה המונפת כנגד סוררים אשר מערכת האכיפה 'מחפשת' אותם. יש המכנים זאת 'הטרדה נקמנית'.

אני סבור כי ראוי היה שהיועה"מ, או המשטרה, יסבירו לנאמני שלטון החוק, כמוני למשל, מהי בדיוק החקירה שאליה הכרחי לזמן את הרבנים הבכירים ליאור ויוסף. נא להציג שלש-ארבע שאלות לדוגמא אשר התשובות עליהן עשויות להצמיח מידע שאינו ידוע בלעדיהן. אם רוצים שמושג 'שלטון החוק' לא יהיה סיסמא ריקה, וייחשד כשוט-ציות בלבד, מומלץ לא להפעיל אותו 'על ריק'.

וביותר, תמיהני האם זימון לחקירה זו היא 'מידתית', מושג האהוד בחצרות המשפט? הרי ההגיון הסביר הוא להיטפל למסכימים לספר רק לאחר שמחברי הספר עצמם יועמדו לדין ויואשמו. מה ענין הלקאת המסכימים, והוקעתם בחקירה מתוקשרת, לפני שהספר עצמו נושא עוון ופשע וחטאה? היועץ הבכיר ליועץ המשפטי, עו"ד רן נזרי, מנסח במאמרו הנ"ל דילמות משפטיות טרומיות: "ניתן לטעון כי האמירות בספר אינן מהוות הסתה לגזענות או לאלימות; ניתן לטעון גם כי פרשנות הלכתית וציטוטים תורניים אינם ענין למגרש הפלילי; ניתן אף לטעון כי 'הסכמה' לספר אינה מהווה בהכרח הסכמה והזדהות עם כל עמוד ושורה בו. שעתן של טענות אלו עוד תגיע. הן ייבחנו בכובד ראש, והיועץ המשפטי לממשלה יכריע בענין בסופו של דבר".

וכאן שואל הדיוט משפטי כמוני: אם כן, רק לאחר שטענות אלו ייבחנו בכובד ראש, ויוכרעו לחומרא, וימוצה הדין במחברי הספר, או-אז, ורק אז, יהיה מקום לתשאל את הרב הנכבד, שר-המסכים. החקירה תיערך בתחנת משטרה, או שמא בביתו או במשרד נייטראלי, או בדואר רשום ואולי אין בכלל מה לחקור.

דרך המלך

ובשולי הדברים אני מוצא לנכון להעלות על נס ספרון הלכתי בשם 'דרך המלך' הסותר בשכנוע רב את עקרונות הספר 'תורת המלך'. אריאל פינקלשטיין הצעיר, האלמוני למדי, השכיל "בחכמה, בתבונה ובדעת" (לה,לא; ויצאנו ידי חובת איזכור פרשת השבוע) לטפוח על פני מחברי הספר הנדון, ולהציג אותם כטועים בדבר משנה והלכה ושיקול הדעת כאחת. יישר כחך ששיברת!

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/9367

הרב ליאור: לא שמעתי איזו עבירה עשו הרבנים

תלמידי ישיבות מכל קצווי הארץ התכנסו בקרית ארבע ביוזמת תנועת קוממיות, על מנת לחזק את הרב דב ליאור מול צו המעצר שהוצא נגדו.
חזקי עזרא
מחזקים את הרב ליאור – לצפייה בכתבה לחץ כאן

תנועת קוממיות ערכה בצהריים (ראשון) כנס מחאה בקריית ארבע על רקע צו המעצר לרב דב ליאור והרב יעקב יוסף.

את הכנס פתח רב הישוב בית יתיר, הרב חיים ירוחם סמוטריץ', המנחה את הכנס באמרו כי "זו שמחה גדולה מאוד שתלמידים צעירים יותר מהישיבות נתקבצו כאן".

"באנו לכנס להיות תלמידים. זכינו שגם הרב זלמן ברוך מלמד והרב דוד חי הכהן, מתלמידיו המובהקים של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, נמצאים עימנו כאן".

הרב זלמן ברוך מלמד אמר לקהל התלמידים, כי "יסוד האמונה זה הכרה שעם ישראל הוא עם מיוחד שריבונו של עולם בחר בו. אמרנו בהבדלה המבדיל בין קודש לחול בין ישראל לעמים. יש מדרגות בעולם ועם ישראל הוא מדרגה מיוחדת".

ראש קהילת 'אורות התורה' ורב שכונה בבת ים, הרב דוד חי הכהן, אמר כי "מהגמרא למדנו שגם מי שלא חייב בלימוד תורה חייב בכבודה של תורה. מי שמבזה תלמידי חכמים התורה לא נותנת לו רפואה".

"הקב"ה מוותר על כבודו אך לא מוותר על כבודם של תלמידי חכמים", הוסיף הרב הכהן.

רב הישוב שבי שומרון, הרב יהושע שמידט, אמר כי "יסוד הכינוס הזה להגיד לתלמידים שישנה כאן תורת אמת, תורה של גאולה. כשהתקשורת רוצה גימיק, היא מוצאת רבנים שיגידו דברים שאינם דברי תורה. זו חוצפה שרבנים באים ואומרים דעת תורה כאשר לא הגיעו להוראה".

רב הישוב קריית ארבע – חברון, ומי שהוצא נגדו צו המעצר, הרב דב ליאור, אמר בכנס, "הבעיה שלנו היא עם אלו שמנהלים את המדינה עם הקטנות, אנשים שניתקו עצמם מהעבר הם הגיעו להתנתקות מהתורה ומחבלי ארץ ישראל. אם רבנים חטאו נגד המדינה – שיחקרו אותם, אך לא שמעתי איזה סוג עבירה עשו הרבנים".

לדבריו, "הרבנים חייבים להגיד דעת תורה ומי שלא אומר הוא מועל בשליחותו הציבורית. החוק לחסינות של הרבנים לא יפתור את הבעיה, אלא התיקון צריך להיות בשורש וזה אנחנו תולים בחינוך שאתם זוכים לקבל אצל הרבנים. עוד כמה שנים אתם תהיו המנהיגים של המדינה בכל תחום, אנשים שאכפת להם מהי טובת כלל ישראל".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215729

תלמידי הישיבות יגיעו לחזק את הרב ליאור

תנועת קוממיות תערוך (א) כנס מחאה בקריית ארבע על רקע צו המעצר לרב דב ליאור והרב יעקב יוסף.
חזקי עזרא
הרב דב ליאור

הרב דב ליאור

תנועת קוממיות תערוך (א) כנס מחאה בקריית ארבע על רקע צו המעצר לרב דב ליאור והרב יעקב יוסף.

הרבנים, בהם ראשי ישיבות, שישאו דברים בפני התלמידים, צפויים לומר כי הם לומדים מהרב ליאור עמידה איתנה מה היא ויצהירו כי גם הם מתחייבים להיות נאמנים אך ורק לדעתם- דעת תורה וזאת על אף הרוחות הרעות המנסות בתקופה האחרונה לפגוע במעמדה של תורת ישראל וברבני ישראל, לשון הודעת המארגנים.

"חרף צוי המעצר לרבנים ורדיפת פסקי ההלכה יכריזו הרבנים כי גם כיום בגישתם לברר את ההלכה בכל דבר שידרשו לו יאמרו את האמת העולה מתלמודם ללא חשש גם אם יהיה צורך לשלם מחיר על כך".

כינוס התלמידים יתקיים תחת הכותרת 'לאמיתה של תורה' וישודר בשידור חי בערוץ 7, השידור יועבר בחסות תנועת קוממיות.

בין הרבנים שישאו דברים הרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב אליקים לבנון,  הרב דוד חי הכהן וראשי ישיבות נוספים.
הכינוס מתקיים כיוזמה של תלמידי הישיבות ומופק בסיועה של תנועת קוממיות. הכנס יתחיל בשעה 12:00.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215710

השופט טירקל: צו המעצר לרב ליאור לא מעשה חכם

שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, תוקף את צו המעצר לרב דב ליאור ואומר כי מדובר במעשה לא חכם.
עוזי ברוך
השופט טירקל

השופט טירקל
פלאש 90

שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל התייחס הבוקר להוצאת צו המעצר לרבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור ואומר כי הוצאת הצו הייתה מעשה לא חכם.

"הוא לא היה המחבר. הוא כתב הסכמה, וכל מי שמכיר ספרות רבנית יודע מה זה תוקף של הסכמה". השופט טירקל אמר את הדברים בראיון לשלומי גולדברג בתכנית הבית היהודי בערוץ הראשון שתשודר במוצאי שבת. השופט טירקל הוסיף ואמר כי "בוודאי שאני לא מתלהב בלשון המעטה מספרים שכאלו ".

מנגד עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין רז ניזרי, מפרסם היום מאמר ארוך שמכוון לָציבור הימני, לַציבור הדתי לאומי שתומך בַּרב דוב ליאור וטוען כי בעיניו הספר "תורת המלך" הוא בבחינת חילול השם ועיוות בוטה של התורה, המוסר היהודי ורוח ההלכה. "אפשר להתווכח על תוכנו ועל סגנונו של הספר, אך זה לא הנושא, אלא סירוב של הרב ליאור להתייצב לחקירה, שאליה זומן כדין", כתב ניזרי.

לדידו של ניזרי גם אם ניתן לטעון שלא מדובר באמירות שמסיתות להסתה ולגזענות, לא ניתן לומר שיכול אדם נכבד ככל שיהיה להחליט אם להתייצב לחקירת משטרה אם לאו. "במדינה שבה נחקרו נשיאים, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים ודיינים, לא ניתן לבקש כי לרבנים תינתן חסינות מיוחדת בהקשר זה ופטור מהתייצבות לחקירה", כותב ניזרי.

"כי אם לא היה מדובר בדמות בעלת מעמד ציבורי לא מן הנמנע כי היו שוטרים מגיעים כבר עם צו המעצר ונוטלים עמם אחר כבוד את הסרבן לחקירה, ואולם בשל מעמדו וכבודו של הרב ליאור והרצון שלא להרבות חיכוך ומחלוקות שווא ביקשנו להמתין עם עניין זה, ולנסות לפנות אליו שוב שמא יימלך בדעתו ויתייצב כנדרש".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215683

אנשי ימין מול ביתו של שי ניצן

עשרות אנשים הפגינו הערב מול ביתו של המשנה פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בשכונת רמות בירושלים.
חזקי עזרא
אנשי ימין מול ביתו של ניצן – לצפייה בכתבה לחץ כאן

עשרות הפגינו הערב מול ביתו של המשנה פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בשכונת רמות בירושלים.

המפגינים מוחים על הוצאת צווי המעצר לרב דב ליאור ולרב יעקב יוסף ודורשים משר המשפטים, יעקב נאמן, לפטר את ניצן, בשל התנכלותו לרבנים.

איש הימין, ברוך מרזל אמר במהלך ההפגנה לערוץ 7 , "שי ניצן מעוות הדין, מפלה לרעה אותנו מול אנשי השמאל, מדוע למפגיני השמאל מותר להפגין ליד ביתו של שר האוצר, הביטחון? , אנחנו קוראים לשר המשפטים לפטר את שי ניצן ותשנה את המציאות".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215551

דעה: הרב דב ליאור – מהומה מיותרת

המהומה המחודשת של הפרקליטות סביב הפרשה הזאת אינה מוסיפה מאומה, פרט לעניין הציבורי המחודש שהיא מעוררת כלפי דברי "תורת המלך".
אמונה אלון, תושבת בית אל ואם לשישה ילדים, כותבת טור קבוע בעיתון "ידיעות אחרונות", חיברה ספרים אחדים ובעבר שימשה כיועצת למעמד האשה לבנימין נתניהו בכהונתו כראש ממשלת ישראל.

אפשר לא להסכים עם דעותיו של הרב דב ליאור. אפשר לערער על הציטוטים ההלכתיים החלקיים המובאים בספרו של הרב יצחק שפירא "תורת המלך" – ופוסקי הלכה רבים אכן חולקים עליהם ויוצאים נגדו בחריפות. ואפשר להתפלא, להתפלא מאוד, על שהרב שפירא מצא לנכון לפרסם את הדברים, ועל שהרב ליאור נתן לכך את הסכמתו.

גם על סירובו של הרב ליאור להיחקר במשטרה, כאשר נקרא לעשות כן, אפשר לתמוה לא מעט, אם כי טענתם של הרב ושל תומכיו כי מבחינת חופש הביטוי, וחופש הדת, קיים פסול עקרוני בעצם חקירתו של רב על דברי תורה, נשמעת הגיונית וסבירה (מה גם שמורו ורבו של הרב שפירא, הרב יצחק גינזבורג, שאף הוא פירסם "הסכמה" לספר ואף הוא זומן בשעתו לתחנת המשטרה, כבר בא והסביר לחוקרים את כל מה שרצו לדעת, ואין לרב ליאור מה להוסיף). אפילו מחבר הספר, שהובל למעצר כשהוא כבול בידיו וברגליו באזיקים כמו פושע מסוכן, שוחרר זה מכבר.

נראה כי המהומה המחודשת של הפרקליטות סביב הפרשה הזאת אינה מוסיפה מאומה, פרט לעניין הציבורי המחודש
אם החליט – בגילו הלא צעיר ובמעמדו המכובד – ללכת על המאבק העקרוני הזה עד הסוף, גם במחיר ישיבה בכלא, מן הראוי שמתנגדיו ינסו, ולו לרגע, להפסיק את צרחות השנאה שלהם ולהקשיב למה שהוא אומר
שהיא מעוררת כלפי דברי "תורת המלך", שאולי מוטב היה כי יישכחו.

ובכל זאת, חוק הוא חוק. הרב ליאור עלה בילדותו ארצה על ספינת המעפילים אקסודוס, לאחר ששרד את השואה ואיבד בה את שני הוריו. את כל ימיו הוא מקדיש, מאז, למען תורת ישראל ולמען מדינת ישראל, ולכאורה היינו מצפים שיכבד את הרשויות של המדינה היקרה לו. אם אינו עושה כן, אם החליט – בגילו הלא צעיר ובמעמדו המכובד – ללכת על המאבק העקרוני הזה עד הסוף, גם במחיר ישיבה בכלא, מן הראוי שמתנגדיו ינסו, ולו לרגע, להפסיק את צרחות השנאה שלהם ולהקשיב למה שהוא אומר.

"תורת המלך" – ספר שדן באופן תיאורטי לחלוטין בדיני מלכים על פי התורה – אינו הנושא של הוויכוח הזה, וספק אם הוא היה הנושא שלו מלכתחילה. אין בכל מדינת ישראל אדם שפוי אחד, הסבור שמותר, מבחינה מוסרית או הלכתית, להרוג גוי חף מפשע (כמו שגם אין, תשאלו את המשטרה, רב שהתיר לרצוח ראש ממשלה!). בגלל הסכנה שאנשים קלי דעת וחמומי מוח יפרשו את התיאוריה כהלכה למעשה, יצאו נגד הספר אישי ציבור דתיים וימניים רבים. פוסקי הלכה חשובים אף עירערו על ערכו התורני וההלכתי, ובהם הדיין הרב זלמן נחמיה גולדברג, שטען כי הספר מכיל דברים ש"אינם נכונים מכוח הדין וגם אין להם מקום בשכל האנושי".

מי שלמרות כל זאת עושים לספר הזה באזזזז אינסופי, הם דווקא אלה הקוראים עתה למעצרו של הרב ליאור. בקרב הרבנים שקראו לממשלה לבטל את צו המעצר, היו שקראו, בהזדמנויות אחרות, לשרוף את הספר פן ישמש הלכה למעשה. מנגד, יש מי שעלולים לשרוף, יחד עם הספר, גם את חופש הביטוי וערכים דמוקרטיים נוספים.

המאמר פורסם בעיתון "ישראל היום"

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215664

הרב גיסר נגד חוק הרבנים

רב הישוב עפרה חושש מהצעת החוק לחסינות רבנים מאחר וזו תחול גם על מוסלמים ואנשי רוח. חשש נוסף: בית המשפט יחליט מה היא הלכה.

ישי קרוב

הרב אבי גיסר

הרב אבי גיסר
יוני קמפינסקי

רב הישוב עפרה, הרב אבי גיסר, התייחס הערב (חמישי) בראיון לעודד בן עמי בתכניתו בערוץ 2, להצעת החוק לפיה רבנים יזכו לחסינות על דבריהם, "רבנים לא צריכים חסינות, יש להם חופש מוחלט להגיד דברי תורה והלכה, אך אין להם חופש ביטוי להגיד הכל".

"הייתי צריך לתמוך בחוק זה כי הוא יעשה סדר ב'מי הוא רב בהישראל', אך מה שמפריע לי זה שבית המשפט יחליט מהי הלכה", אמר. הרב גיסר חושש כי חוק זה יחול גם על שייחים ואימאמים שיסיתו נגד ישראל ועל אנשי רוח שיתירו את חרצובות לשונם נגד הציבור ימני כמו הפרופ' זאב שטרנהל – ויזכו לחסינות מוחלטת.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), מיוזמי החוק אמר כי "כל דברים הכתובים בספר 'תורת המלך' מנוגדים להשקפה שלי ביסוד אבל אסור להעביר את הצד ההלכתי לצד הפלילי. הפכו את בית המשפט לזירה פוליטית".

"במדינה שפרופסור שטרנהל יכול לקרוא להעלות טנקים על הישוב עפרה, של הרב גיסר, והוא לא מובל למעצר, באים ועוצרים את הרבנים", הוסיף אייכלר.

הצעת החוק שהונחה על שולחן הכנסת ביוזמת יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, אברהם מיכאלי, ויו"ר סיעת יהדות התורה, הח"כ הטרי ישראל אייכלר קובעת, כי "רב לא ישא באחריות פלילית ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית בשל פרסום חיבור הלכתי, הסכמה שנתנה לספר כלשהוא, או בשל הבעת דעה בכתב או בעל פה בעניינים הנוגעים לתורת ישראל".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215663

"כשאין שיוויון – אין דינא דמלכותא דינא"

בכנס ראשון מתוך סדרת כנסים הסבירו הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף מדוע סירבו להיחקר במשטרה על הסכמתם לספר "תורת המלך".
חזקי עזרא
הרבנים ליאור ויוסף

הרבנים ליאור ויוסף

הרב יעקב יוסף הסביר בכנס בבית הכנסת בורוכוב בשכונת הבוכרים, כי "כל הדברים שכתובים בספר "תורת המלך" כתובים כבר בשו"ת 'יחווה דעת' של אבא. כמו שאבא קיבל פרס ישראל על ספרו, וכך נכון שיהיה, גם מחבר הספר תורת המלך היה צריך לקבל פרס".

"יש כל מיני אנשים שמסיתים ומדיחים לא עושים נגדם כלום, אומרים "חופש ביטוי", אני מבין את הראש העקום הזה אבל אם עקום אז עד הסוף, הדברים חייבים להיות שווים, אם אין שיוויון אז כל הבסיס של דינא דמלכותא דינא נפל", הוסיף הרב יוסף.

הרב הסביר כי דינא דמלכותא דינא תקף רק במקום שהגוי משווה מידותיו, ולכן כשיש שיוויון אנחנו מקבלים עלינו את הגשר של "דינא דמלכותא" אבל הם הורסים את הגשר הזה. כשפרופסור אחד אמר לתלות את החרדים על חוטי חשמל זה חופש ביטוי אבל כשרב מצטט דברי אלוהים חיים קוראים לו לחקירה.

הערב (רביעי) מתקיים בבית הכנסת בורוכוב שבשכונת הבוכרים כנס תמיכה ברבנים דב ליאור ויעקב יוסף, נגדם הוצא צו מעצר בעקבות סירובם להתייצב לחקירה במשטרה.

המשטרה מבקשת לחקור את השניים אודות הסכמה שנתנו לספרו של הרב יצחק שפירא, "תורת המלך" בו נידונו הלכות הריגת גוי.

הכנס, המועבר בשידור חי בערוץ 7, הוא הראשון מבין סדרת כנסים שיתקיימו ברחבי הארץ, בהם יסבירו הרבנים ליאור ויוסף מדוע סירבו להתייצב לחקירה למרות הכלל לפיו "דינא דמלכותא דינא" ומדוע נתנו את ההסכמה לספר זה.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215614

הרבנים יסבירו מדוע סירבו להיחקר

פרסום ראשון. היום (רביעי) יתקיים בבית הכנסת בורוכוב שבשכונת הבוכרים כנס בו יסבירו הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף מדוע סירבו להיחקר.
חזקי עזרא
יסביר. הרב ליאור

יסביר. הרב ליאור

הערב (רביעי) יתקיים בבית הכנסת בורוכוב שבשכונת הבוכרים כנס תמיכה ברבנים דב ליאור ויעקב יוסף, נגדם הוצא צו מעצר בעקבות סירובם להתייצב לחקירה במשטרה.

המשטרה מבקשת לחקור את השניים אודות הסכמה שנתנו לספרו של הרב יצחק שפירא, "תורת המלך" בו נידונו הלכות הריגת גוי.

בכנס שיועבר בשידור חי בערוץ 7, בשעה 19:00 בערב, הוא הראשון מבין סדרת כנסים שיתקיימו ברחבי הארץ, יסבירו הרבנים ליאור ויוסף מדוע סירבו להתייצב לחקירה למרות הכלל לפיו "דינא דמלכותא דינא" ומדוע נתנו את ההסכמה לספר זה.

כ-70 רבנים, ראשי ישיבות הסדר, ראשי ישיבות גבוהות, ראשי ישיבות תיכוניות, ראשי מכינות, מורים ועוד, חתמו בשבוע האחרון על עצומה נגד צו המעצר שהוצא לרב דב ליאור.

בעצומה פנו הרבנים לראש הממשלה- בנימין נתניהו ולשר המשפטים- יעקב נאמן, ומוחים על צו המעצר שהוציאו משטרת ישראל והפרקליטות לרב ליאור.

בעצומה נכתב כי מדובר "ביזיון לתורה ולומדיה, ניסיון לבלום את חופש הביטוי של הרבנים באמצעים חמורים בלתי מקובלים ואנטי דמוקרטים אשר מעולם לא ננקטו כנגד אנשי רוח מהשמאל למרות ביטויים קיצוניים ביותר נגד המדינה ואזרחיה"
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215551
מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: