מכתב הרבניות – כדור השלג הגזעני תופס תאוצה. זוכרים שלטון בהיסטוריה שבו נאסר לגברים לצאת עם נשים יהודיות? ולאן זה הוביל…

מכתב הרבניות: "אחות יקרה, אל תצאי עם ערבים"

רועי שרון

אחרי מכתב הרבנים שקראו לא להשכיר דירות לערבים, מגיעה התגובה הנשית. במכתב עליו חתמו 30 נשות רבנים, נקראו הנשים להתרחק מערבים. "הם מבקשים את קירבתך, מנסים למצוא חן בעינייך ונותנים לך את כל תשומת הלב שבעולם. ברגע שאת בידיים שלהם, בכפר שלהם, בשליטה שלהם, הכל הופך להיות שונה"

מכתב חדש, שעליו חתומות כ-30 נשות רבנים, קורא לנשים שלא לבוא במגע עם ערבים. "למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אליך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גויים, אל תעבדי במקומות שיש שם גויים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גויים", נכתב.

מכתב הרבנים. סערה ציבורית 

מכתב הרבנים. סערה ציבורית
צילום : חדשות 10

המכתב הופץ על ידי ארגון להבה, שעוסק כהגדרתו ב"הצלת בנות ישראל מהתבוללות". בין החותמות על המכתב ישנן נשות רבנים מרכזיים בציונות הדתית. בין היתר חתומות עליו הרבנית נצחיה יוסף, אשתו של הרב יעקב יוסף, הרבנית אסתר ליאור מקרית ארבע, הרבנית שולמית מלמד מבית אל, הרבנית סטרנה דרוקמן מקרית מוצקין, הרבנית אסתר לבנון מאלון מורה והרבנית בלומא וולפא.

המכתב מגיע שבועות ספורים לאחר מכתב הרבנים שקראו לא להשכיר או למכור דירות לערבים. המכתב עורר סערה וגינויים רבים. לאחר הפרסום הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי יבדוק האם קיימים היבטים פליליים ומשמעתיים בפרשה. "היועץ המשפטי לממשלה סבור כי על פני הדברים, האמירות המיוחסות לרבנים מעוררות בעייתיות רבה במספר היבטים, ועל פניו – לפחות בכל הנוגע לנושאי תפקיד ציבורי – אינן עולות בקנה אחד עם התנהלות ציבורית ראויה", נכתב בהודעת משרדו.

נוסח המכתב המלא:

אחות יקרה! את בת מלך, את שייכת לעם סגולה, עם קדוש ויקר, עם של מלך מלכי המלכים.

אנחנו רואות אותך בסופרמרקט כשאת עומדת בקופה ומשרתת את ציבור הקונים נאמנה, אנחנו רואות אותך בשירות לאומי בבתי חולים. העבודה שלך קשה, מסירות הנפש רבה ולא תמיד יודעים להעריך את זה לא תמיד יודעים לומר לך מילה טובה.

באותו מקום יש לא מעט פועלים ערבים שמכנים את עצמם בשם עיברי. יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי ועאבד הופך לעמי .

הם מבקשים את קירבתך, מנסים למצוא חן בעינייך ונותנים לך את כל תשומת הלב שבעולם, הם דווקא כן יודעים להתנהג באדיבות, לשחק אותה כאילו הם באמת דואגים לך, לומר מילה טובה, אלא שההתנהגות שלהם היא רק זמנית. ברגע שאת בידיים שלהם, בכפר שלהם, בשליטה שלהם הכול הופך להיות שונה.

את יכולה לשאול עשרות בנות שהיו שם. גם הן  יאמרו לך שהכל עבודה בעינים, מהרגע שתגיעי לכפר, החיים שלך לא יחזרו להיות כפי שהיו, ואת תשומת הלב שכל כך ביקשת לעצמך יחליפו קללות, מכות והשפלות.

גם אם תירצי לצאת מאותו כפר זה יהיה כבר הרבה יותר קשה. הם לא ייתנו לך, הם ירדפו אותך. הם לא יניחו לך לחזור .

הסבתות שלך לא חלמו ולא פיללו שמישהי מצאצאיהן תעשה מעשה שיוציא את הדורות הבאים במשפחתה מהעם היהודי.

למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אליך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גוים, אל תעבדי במקומות שיש שם גוים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גוים.

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=769115

אמרו את זה קודם, בגרמניה

הרבניות אמרו: "הפועלים הערבים מבקשים את קירבתך, מנסים למצוא חן בעינייך ונותנים לך את כל תשומת הלב". ובמיין קאמפף נכתב: "כשחיוך שטני על פניו, אורב הצעיר היהודי שחור השיער ומשחר לטרפו – נערה תמימה, אותה יזהם בדמו"

אריאנה מלמד
אינני יודעת מה עלוב יותר במכתב הרבניות: ההיסטריה המבצבצת מבין השורות, ההכללות הגורפות המוטחות בו כלפי ערבים באשר הם ערבים, הרדידות האינטלקטואלית המבישה שלו – או העובדה שהוא סוג של פלגיאט. לצערי, המקור מצוי בפרק 11 של הספר "מיין קאמפף", ותחת הכותרת "אומה וגזע" תוכלו למצוא את המצע הרעיוני של המכתב כולו.

היהודי – נאמר שם – מנסה להתחזות למי שאינו יהודי, למי שהוא גרמני ממש, כדי לקדם את שאיפותיו הנלוזות בתוך החברה הגרמנית. הערבי, אומרות


הרבניות, נוטל לעצמו שמות יהודיים כדי לבלבל נערות תמימות. היטלר פשוט אמר את זה קודם, לפניהן.

"מיין קאמפף" הגדיל לעשות בעניין זה ותיאר את השתלטותם של היהודים על מקומות העבודה של הארים ומזהם אותם בנוכחותו. והרבניות קובעות כי יש להימנע מלעבוד במקומות שמעסיקים ערבים. כנראה שבאמת כל כבודן בנות מלך פנימה, ומזמן לא ביקרו בבתי חולים, בסופרמרקט, בביטוח הלאומי או בסניף של רשת המבורגרים בצפון הארץ. דו-קיום ענייני מתרחש שם בין עובדים יהודים לבין ערבים, והקריאה שלא לעבוד במקומות עבודה כאלה, היא הטלת רפש בציבור גדול של אזרחים. אבל זה לא העיקר.

בעניין שלשמו התכנסו הרבניות, היטלר הצטיין דווקא בחדות. בניגוד לערמות המלל שהוא נוטה לשפוך במקומות אחרים. שימו לב איך הוא התייחס לקשרים הרומנטיים: "כשחיוך שטני על פניו, אורב הצעיר היהודי שחור השיער ומשחר לטרפו – נערה תמימה, אותה יזהם בדמו ויחמוס אותה מבני עמה".

רוצים עוד? כמו במכתב הרבניות, גם במקור מודגש שרוב ה"עם" אינו יודע את ה"עובדות" הללו. העם הוא תמים, קובע היטלר. הרבניות יכולות רק להנהן: קשרים בין יהודיות וערבים נובעים על-פי השקפתן רק משום שהיהודיות אינן יודעות מהו "טבעם האמיתי" של הערבים. הטבע האמיתי, הנסתר, של היהודי הוא העילה ל"חשיפת" תכונותיו ב"מיין קאמפף". בשני המקרים, ברור שמדובר בעמים שלמים שאין תוכם כברם, שבליבותיהם מתרקמת מזימה נוראה, שעל מנהיגי הציבור לחשוף אותה. כמו במכתב הרבניות, גם ב"מיין קאמפף" אין בסיס עובדתי להיסטריה – אבל מה לעשות, ככה זה תמיד בגזענות.

לא רוצה כזו ציונות

מישהו מוכרח לומר את הדברים האלה בקול רם: בתוך הציונות הדתית, בקרב האנשים שאמורים להנהיג אותה אל עבר עתיד טוב יותר, צומחת קבוצה גדולה מדי של בני אדם שאינה מכירה כלל בקיומן של זכויות אזרח, שכבוד האדם באשר הוא אדם זר לה לחלוטין, שמניעיה מתחפשים לצרכים דתיים אבל אינם אלא פאשיזם המונע בדלק רב עוצמה של שנאה.

הם יכולים לקרוא לעצמם רבנים, הן יכולות לקרוא לעצמן רבניות, אבל מילותיהם מדברות בעד עצמן: הם שונאים ערבים רק מפני שהם ערבים, ובכל הגדרה שתרצו בשפה העברית – מהצהרת זכויות האדם דרך מילון אבן שושן, עבור בחוק העונשין ובהגיון הפשוט, הם – והן, המחרות-מחזיקות אחריהן כהד, פשוט גזענים וגזעניות. אם זו "ציונות", אני מעדיפה את הנוסח הז'בוטינסקאי – מדינה שבה "בן ערב, בן נצרת ובני" חיים זה לצד זה בשוויון.

אם זהו מראה פניה של היהדות הישראלית בראשית המאה ה-21, אוי למה שיקרה לה בהמשך הדרך, במדרון החלקלק אליו היא פוסעת בצעדי ענק, בחזון הארץ ה"'נקייה' מערבים", ואחר כך אולי גם מחילונים, שהיא יוצרת לעצמה.

לא למדו דבר

בשוליה של חברה מעורבת מבני דתות שונות מתקיימים תמיד נישואים מעורבים. שיעורם של הזוגות היהודים-ערבים בחברה הישראלית נמוך ביותר, ואין פלא: נוסף על הציוווי הדתי שלא להינשא לנוכרים, הסכסוך הפוליטי ודאי אינו תורם לקירוב לבבות מן הסוג הרומנטי.

אבל הרבניות ומי שמפעיל אותן לא יכולים לפטור את עצמם בגלגול עיניים לשמיים, ובחרדה למצב היהדות באשר היא: המכתב, שימו לב, לא מזהיר מפני הגויים באשר הם גויים, אלא מתמקד בקבוצה בלתי מסוימת של בני אדם בעלי זהות לאומית ואתנית מובחנת, ומכפיש אותה ורק אותה במלים איומות

שמציירות אותה כציבור של אנשים שמתעלל כולו, ממש כולו, באותן תמימות שפיתו.

לו היו הרבניות חוזרות במכתבן על האיסור הדתי שלא להינשא לנוכרים ותו לא, אי אפשר היה לטעון כלפיהן דבר וחצי דבר. הדת היהודית באמת לא מאפשרת זאת, אבל חופש הפעולה של היחיד שאינו דתי, אפילו אם הוא יהודי, כולל גם את האפשרות להתאהב בבן דת אחרת ואפילו, רחמנא לצלן, להינשא לו. כדי למנוע זאת, אין כל צורך אינטלקטואלי, מוסרי או ציבורי להכפיש את הזר באשר הוא ערבי, די באזכור של הציוווי האלוהי, שאמור להספיק למי שציווי כזה חשוב בעיניו.

כל מה שכתבו הרבניות מעבר לכך אינו מעיד כלל על אדיקותן, אלא על שנאתן היוקדת. הצרה היא,כמו שלמדנו מ"מיין קאמפף", שמלים של שנאה יכולות גם להרוג: הצרה הגדולה יותר היא, שהרבניות ומפעיליהן כנראה לא למדו דבר.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4005937,00.html

זעזוע ממכתב הרבניות: "למה שר המשפטים שותק?"

מאת: גלעד גרוסמן ופנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

חברי כנסת ואנשי מערכת המשפט הביעו זעם על המכתב עליו חתמו עשרות רבניות הקורא לבנות יהודיות שלא לעבוד בקרבת ערבים מחשש להתבוללות. מנגד, ח"כ כ"ץ סבור כי זהו "רצון העם"

אנשי משפט ופוליטיקאים רבים הביעו אמש (שלישי) זעם על המכתב עליו חתמו עשרות רבניות הקורא לבנות יהודיות לא לעבוד בקרבת גברים ערבים ולא לצאת עמם מחשש להתבוללות. בכירים לשעבר במערכת המשפט אף מתחו ביקורת על ממשלת נתניהו שמאפשרת, לדבריהם, את הקריאות הגזעניות.
"אני מתפלא מאוד על המצב הסורר בארץ. אנחנו נתקלים בזה בכל מקום שאנחנו הולכים. בחלומות הכי גרועים שלי לא חשבתי שנגיע לגזענות כזאת", כך אמר השופט בדימוס סברי מוחסן. "מפליא אותי השתיקה של האנשים הדמוקרטים, אנשי המשפט ששותקים ולא עושים כלום. זה שהממשלה לא עושה אני מבין, זה ממשלת ימין, אבל מה עם כל האנשים שדגלו תמיד בזכויות מיעוטים, איפה הם?".
לשופט מוחסן ביקורת על שר המשפטים יעקב נאמן ועל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ושר המשפטים יעקב נאמן, על כך שאינם פועלים נגד ההתבטאיות הגזעניות. "שר המשפטים שומע את הדברים האלה ולא עושה כלום, אבל טוען שהוא אדם נאור", אמר. "אבל זה לא רק הם, אני גם פונה ל'עמך', לכל האנשים שהתארחו בביתי ושאני ביקרתי אצלם, למה לא שומעים אותם?".
קישורים:
מכתב הרבניות: "ליהודיות אסור לצאת עם ערבים" »

"ישראל מידרדרת לתהום עמוקה"
שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, אמר כי לא קרא את "מכתב הרבניות", אולם יצא נגד המכתב הקודם בו קראו רבנים שלא להשכיר או למכור דירות ל"נוכרים". לדבריו, "מכתב הרבנים הקודם לא נראה לי כלל, ואני מקווה שינקטו אמצעים כדי שאנשים שמועסקים על ידי המדינה לא ייצאו בהתבטאויות כאלה. ערביי ישראל הם אזרחי המדינה, ויש להם את כל הזכויות, לרבות הזכות לשכור בתים במדינת ישראל".
מי שהזדעזע עמוקות ממכתב הרבניות היה הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל. "החברה הישראלית מידרדרת לתהום עמוקה ואפלה, של גזענות ושנאת הזר, בעידודו של ממסד רבני מסית ומשולח רסן", אמר. "אחד לאחד, מחקים רבני ישראל ובנות זוגם החסודות את שיטותיהן ומעשיהן של הגרועים בשונאי ישראל, כאילו למדו בקפידה את מסכת ההסתה והדמוניזציה שקדמה לשנות חורבנה של יהדות אירופה. זוהי חרפה וטומאה שגם אלף טבילות במקווה לא יצליחו להסיר". 

מארגון עדאלה נמסר בתגובה לפרסום המכתב כי הבעיה היא שמערכת אכיפת החוק במדינת ישראל נשלטת בידי מפלגה שחרטה על דגלה גזענות נגד האזרחים הערבים. "גם השר לביטחון פנים וגם יו"ר ועדת החוקה בכנסת, שייכים לישראל ביתנו, ואף שר המשפטים נאמן התמנה בהמלצת ליברמן. במצב שכזה, אין פלא שהגזענות הופכת לדבר שגור בחברה הישראלית", נמסר.

"העם חש שהכל הפקר בידי הערבים"
גם במערכת הפוליטית הביעו זעם על המכתב. ח"כ נחמן שי (קדימה), אמר בתגובה לפרסומים, כי "'מכתב הרבנים' מתפשט כמו אש רעה בקרבנו שהגיעה אל הרבניות המוסיפות שמן למדורת השנאה. שני המכתבים חייבים להדליק אור אדום בקרב האזרח השפוי. אני מוקיע את מכתב הרבניות וקורא לכולנו – די לשנאת החינם".
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, אמר כי "מדכא להיווכח שעולם התורה שכח מהי דרך ארץ ומהי דרכה של תורה. הארץ לא תבנה ממשטמה, שנאת זרים ופחד כלשהו מהם. אם היתה תקווה שאולי הרבניות יפייסו וימתנו את הרבנים, הרי שהתקווה נגוזה עם המכתב".
מנגד, יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) הביע תמיכה במכתב ואמר כי הוא רק מעלה את רצון העם על פני השטח. "צף ועולה על פני השטח הרצון הפשוט של עם ישראל לשמור על עצמיותו בארצו. הבנייה הבלתי חוקית, ההזדהות הפומבית הערבית עם הטרור ועם כל דבר אנטי ישראלי ואנטי יהודי יוצרים בעם תחושת תסכול. העם חש שהכל הפקר בידי הערבים מול אוזלת יד של זרועות החוק והאכיפה בשל חששם מחלקים מרכזיים בתקשורת, מבית המשפט העליון ומהפרקליטות, שמייצגים אחוז אחד מהעם, רדיקלי ופוסט-ציוני, בתמיכתם הטוטלית בערבים פורעי החוק".
http://news.walla.co.il/?w=%2F%2F1773348&m=1&mid=106524&ref=fb_item_share_btn

30 רבניות חתמו על מכתב הקורא לנשים יהודיות שלא לבוא במגע עם ערבים

מאת יאיר אטינגר וחיים לוינסון
מכתב חדש, שעליו חתומות כ-30 נשות רבנים פונה לנערות יהודיות ומתריע בפניהן: הסבתות שלכן לא פיללו שמישהי מכן תוציא את משפחתה מהעם היהודי
אחרי הסערה שחולל מכתב הרבנים שקרא ליהודים לא למכור או להשכיר דירות לאזרחים ערבים, מגיעה גרסת הרבניות. במכתב שעליו חתומות כ-30 נשות רבנים, נקראות בנות יהודיות שלא לבוא במגע עם ערבים. "למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אליך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גויים, אל תעבדי במקומות שיש שם גויים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גויים". 

את המכתב יזם ארגון להבה, שעוסק כהגדרתו ב"הצלת בנות ישראל" ממה שהוא מכנה התבוללות. ארגון להבה, שלקח חלק בהפגנות נגד השכרת ומכירת בתים לערבים, מפעיל מקלט לנשים שעוזבות את בני זוגן הערבים וכן עוסק בהסברה על הסכנות הכרוכות, לטענתו, במפגש בין יהודים לערבים. הארגון גם קרא לחרם על סניף רמי לוי בגוש עציון, שבו מועסקים פועלים ערבים לצד קופאיות יהודיות.


הפגנת הימין בבת ים, בשבוע שעבר. תצלום: דניאל בר און

בשבועות האחרונים החתים מנהל הארגון, בנצי גופשטיין מקרית ארבע, נשות רבנים מרכזיים בציונות הדתית על המכתב. בין השאר חתמו על המכתב הרבנית נצחיה יוסף אשתו של הרב יעקב יוסף, הרבנית אסתר ליאור, אשתו של הרב דב ליאור מקרית ארבע, הרבנית שולמית מלמד מבית אלון והרבנית סטרנה דרוקמן מקרית מוצקין.

הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית מתח ביקורת חריפה על המכתב ואמר כי "החברה הישראלית מידרדרת לתהום עמוקה ואפלה של גזענות ושנאת הזר, בעידודו של ממסד רבני מסית ומשולח רסן.

נוסח המכתב המלא:

"אחות יקרה! את בת מלך, את שייכת לעם סגולה, עם קדוש ויקר, עם של מלך מלכי המלכים. אנחנו רואות אותך בסופרמרקט כשאת עומדת בקופה ומשרתת את ציבור הקונים נאמנה, אנחנו רואות אותך בשירות לאומי בבתי חולים. העבודה שלך קשה, מסירות הנפש רבה ולא תמיד יודעים להעריך את זה לא תמיד יודעים לומר לך מילה טובה.

"באותו מקום יש לא מעט פועלים ערבים שמכנים את עצמם בשם עברי. יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי ועאבד הופך לעמי. הם מבקשים את קרבתך, מנסים למצוא חן בעינייך ונותנים לך את כל תשומת הלב שבעולם. הם דווקא כן יודעים להתנהג באדיבות, לשחק אותה כאילו הם באמת דואגים לך, לומר מלה טובה, אלא שההתנהגות שלהם היא רק זמנית. ברגע שאת בידיים שלהם, בכפר שלהם, בשליטה שלהם הכול הופך להיות שונה.

"את יכולה לשאול עשרות בנות שהיו שם. גם הן יאמרו לך שהכל עבודה בעיניים, מהרגע שתגיעי לכפר, החיים שלך לא יחזרו להיות כפי שהיו, ואת תשומת הלב שכל כך ביקשת לעצמך יחליפו קללות, מכות והשפלות. גם אם תרצי לצאת מאותו כפר זה יהיה כבר הרבה יותר קשה. הם לא יתנו לך, הם ירדפו אותך. הם לא יניחו לך לחזור.

"הסבתות שלך לא חלמו ולא פיללו שמישהי מצאצאיהן תעשה מעשה שיוציא את הדורות הבאים במשפחתה מהעם היהודי. למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אליך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גויים, אל תעבדי במקומות שיש שם גויים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גויים".

הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית מתח ביקורת חריפה על המכתב ואמר כי "החברה הישראלית מידרדרת לתהום עמוקה ואפלה של גזענות ושנאת הזר, בעידודו של ממסד רבני מסית ומשולח רסן. אחד לאחד, מחקים רבני ישראל ובנות זוגם החסודות, את שיטותיהם ומעשיהם של הגרועים בשונאי ישראל, כאילו למדו בקפידה את מסכת ההסתה והדמוניזציה שקדמה לשנות חורבנה של יהדות אירופה. זו היא חרפה וטומאה, שגם אלף טבילות במקווה טהרה לא תצלחנה להסיר".

הרב מאוריסיו בלטר, נשיא כנסת הרבנים בישראל של התנועה המסורתית, אמר כי "כמובן שהתנועה המסורתית אינה תומכת בנישואי תערובת, אך אין קשר בין קמפיין השנאה והשיסוי שמתאים להיסטוריה חשוכה, שבה פחד מהזר הפך לרדיפה וציד אדם. מי שמרגיש צורך להתבדל ראוי שיבדוק את זהותו היהודית".

44% מהיהודים בישראל תומכים במכתב הרבנים

ובתוך כך, מסקר חדש של מכון הארי ס' טרומן לקידום השלום באוניברסיטה העברית והמרכז הפלסטיני למדיניות ולחקר דעת קהל ברמאללה (עולה כי PSR), 44% מהאוכלוסייה היהודית בישראל תומכים בקריאתם של רבנים להימנע מהשכרת דירות לערבים בצפת, לעומת 48% שמתנגדים לקריאה.

מהסקר עולה כי 40% מהאוכלוסייה היהודית תומכים בחוק שיאפשר ליישובים קטנים לדחות מועמדים חדשים ליישוב על בסיס "אי התאמה" חברתית-תרבותית, לעומת 48% שמתנגדים לכך. כמו כן, 55% מהיהודים תומכים בחוק שיחייב מבקשי אזרחות ישראלית להישבע אמונים למדינה יהודית ודמוקרטית, לעומת 27% המתנגדים לכך.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1206405.html

מכתב הרבניות: בנות, אל תצאו עם ערבים

נשות רבנים בכירים חתמו על מכתב הקורא לנשים יהודיות להתרחק מסביבתם של ערבים: "בכפר שלהם, בשליטה שלהם, הכול הופך להיות שונה… את תשומת הלב שכל כך ביקשת לעצמך יחליפו קללות, מכות והשפלות"

יאיר אלטמן

לאחר מכתב הרבנים, שקרא לא להשכיר דירות לערבים, הגיע תורן של הרבניות: 27 נשות רבנים מרכזיים חתמו הערב (יום ג') על מכתב שמפיץ ארגון "להבה", הקורא לנשים יהודיות שלא לצאת עם ערבים, לא לעבוד במקומות שבהם מועסקים ערבים ולא להתנדב לשירות לאומי עימם. יוזמי המכתב אומרים כי מטרתו למנוע התבוללות וקשרי זוגיות בין נשים יהודיות וגברים ערבים. 

בין החתומות על המכתב: הרבנית נצחיה יוסף – אשתו של הרב יעקב יוסף (בנו של הרב עובדיה יוסף), הרבנית אסתר ליאור – אשתו של הרב דב ליאור מקרית ארבע, הרבנית שלומית מלמד – אשתו של הרב זלמן מלמד מבית אל, הרבנית אסתר לבנון – אשתו של הרב


אליקים לבנון מאלון מורה, הרבנית סטרנה דרוקמן – אשתו של הרב מאיר דרוקמן מקריית מוצקין ואחרות.

במכתב נאמר: "יש לא מעט פועלים ערבים שמכנים את עצמם בשם עברי. יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי ועאבד הופך לעמי. הם מבקשים את קירבתך, מנסים למצוא חן בעינייך ונותנים לך את כל תשומת הלב שבעולם, הם דווקא כן יודעים להתנהג באדיבות, לשחק אותה כאילו הם באמת דואגים לך, לומר מילה טובה, אלא שההתנהגות שלהם היא רק זמנית. ברגע שאת בידיים שלהם, בכפר שלהם, בשליטה שלהם הכול הופך להיות שונה… החיים שלך לא יחזרו להיות כפי שהיו, ואת תשומת הלב שכל כך ביקשת לעצמך יחליפו קללות, מכות והשפלות".

"הסבתות שלך לא חלמו ולא פיללו שמישהי מצאצאיהן תעשה מעשה שיוציא את הדורות הבאים במשפחתה מהעם היהודי. למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אלייך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גויים, אל תעבדי במקומות שיש שם גויים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גויים".

זו בעיה דתית – לא גזענות

בנצ'י גופשטיין, מבכירי ארגון "להבה" ומתלמידיו של הרב כהנא, סיפר ל-ynet: "חשוב לי להסביר שהבעיה היא דתית, ולא על רקע גזעני. אם בני יחליט להתחתן עם ערביה שעברה גיור אין לי כאן כל בעיה. הבעיה היא ההתבוללות שהתופעה הזו יוצרת. ארגון 'להבה' פועל נגד תופעת ההתבוללות שמסכנת את קיומו של העם היהודי. בכל העולם ממשלת ישראל והסוכנות משקיעים משאבים רבים במיגור התופעה וכאן, בארץ, הדבר מתפרש כגזענות. הפעילות שלנו מתמקדת בהסברה, קיום הרצאות והצפת הבעיה".

אתה ידוע כאיש כהנא ותיק. האם ניתן לומר שיש קשר אידיאולוגי בין "להבה" למשנתו של הרב?

"הרב פעל הרבה בנושא ההתבוללות, וכך גם אנחנו. אנו מאתרים את הנערות ומנסים לשכנע אותן לחזור למקורות. עם הבנות אנו פועלים בכפפות של משי, להסביר לכל אחת שהיא בת של מלך ואת החשיבות של הנושא. כך אנו גם מחזירים אותן לחק היהדות. בחודש האחרון עשינו

השבה ליהדות של שתי נערות שהתאסלמו".

ארגון להבה (למלחמה בהתבוללות בארץ הקודש) הוקם לפני כשנה ומשמש ארגון גג לארגונים רבים הפועלים נגד זוגיות מעורבת בין יהודים וערבים. שורשיו צמחו מארגונו של הרב כהנא "יד לאחיות".

אנשי הארגון מגדירים אותו כא-פוליטי ומספרים כי פעילותו בעיקר הסברתית: "המיקוד שלנו זה הסברה ומניעה. אנו עושים כנסים שבהם אנו מעבירים הרצאות ומקרינים סרטים על התופעה שתפסה תאוצה, והיא בעייתית בעיקר בירושלים, צפת, הטיילת בבת ים ובאר שבע. בהרבה מהערים הוקמו תאים שפועלים באופן עצמאי. אנו לא מנחים את פעילות התאים אלא רק מציפים את הבעיה וכל תא פועל לפי ראות עיניו".

מנכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר בתגובה למכתב: "המשך גל הגזענות הוא תוצאה של היעדר אכיפה מצד המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה. גורמים בימין עושים כל מאמץ כדי להחיות ולהעצים את אש הגזענות נגד ערבים בישראל".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4005854,00.html

 

סייד קשוע | יוליה חביבתי

מאת סייד קשוע
מילא בנות ישראל, שעל פי מפגינינו ונושאי טוהר גזענו הסתדרו בזרועות חסונות של ערבים. מה שמדאיג אותי הוא בנות ערב, בנות פלסטינה המסכנות שעל פי התיאוריה שלפנינו לא נותרה להן ברירה אלא להסתפק בשאריות שזנחו בנות ישראל
תגיות: גזענות, בת ים, סייד קשוע
איור: עמוס בידרמן

זאת כבר הפכה להיות מנטרה: הגברים הערבים מאיימים על בנות ישראל. או יותר מדויק, הגברים הערבים מאיימים על בני ישראל בכך שהם לוקחים להם את בנות ישראל.

שמעתי את זה בחדשות מפי יהודים מעכו, צפת, יפו, ירושלים וכרמיאל. בירושלים יש כבר כנופיות מאורגנות של צעירים יהודים שמתנכלים במכות רצח לצעירים ערבים שמסתובבים עם בחורות יהודיות, ובהפגנה נגד הערבים בבת ים השבוע הסיסמה המרכזית של המפגינים היתה "לשמור על הרחם היהודי". עושה רושם שיותר מהורדת ערך הנדל"ן, הבדלים תרבותיים לכאורה ושימור אופי יהודי, מה שמפחיד את היהודים בהתקרבות הערבים הוא בנות ישראל ושמירה על טוהר הגזע.

ואני חייב לומר שאני מאוד מאוכזב מבני ישראל. ממתי אתם מרגישים כה מאוימים מערבים נטולי כלי זין, ומה בדיוק קרה לביטחונכם העצמי? האם בנות ישראל יודעות עליכם סודות אפלים שלא מותירים להן ברירה אלא לרוץ ולהתנחם בזרועותיו של האציל הערבי? תהיו גברים ותשיבו מלחמה, הרי כמותם אכלתם בלי מלח לאורך השנים, אז למה אתם משתפנים עכשיו? מה זה ההתבכיינות הזאת בהפגנות, חקיקת חוקים, איסורים ומכתבי רבנים? מתי הפכתם ליללנים? "זה לא פייר", אתם מתבכיינים, "אסור להם להיות פה, זה לא הוגן" – מה זה צריך להיות? אתה מעוניין בבת ישראל, קום ותילחם עליה, תקריב את עצמך, תתאמץ, תשתדל, ואם בסוף המאבק היא תעדיף ערבי על פניך, אז תזמין אותו לדו-קרב. במקרה כזה רק מיתה תוכל למחות את הבושה.

"אל תיתנו להם להתקרב לפה, הם לוקחים לנו את הבנות". תתביישו לכם, אני אומר. לאן בדיוק נעלם היהודי החדש, זקוף הקומה שצועד בבטחה? אם יהיה צורך תחזרו ללבוש כאפייה, תדהרו על סוסים ותשירו סובב לו סובב לו, רק קחו בחשבון שהערבי החדש שותה בימים אלה מקיאטו וויתר על הטורקי עם ההל.

ומה באמת עובר על בנות ישראל, שעל פי עדויות המפגינים והצעירים הישראלים ניתן להסיק שאינן יכולות יותר להתפשר ולעולם יעדיפו את הבחורים הערבים? האם מדובר בהשפעה שייקספירית מאוחרת, וכולן כמו יוליה תרות אחר אהבה אסורה, או שמא הן גילו שהערבים הם צ'ארמרים שאי אפשר לעמוד בקסמם? ומתי הפכנו להיות נסיכי החלומות? או שמא אתם מציירים את אותו ערבי כזאב בעל לשון חלקה ומפתה שלא מותיר לאותה כיפה אדומה וכשרה ברירה אלא ליפול למלכודת שרק הוא היטיב לטמון לה?

ובכלל, הייתי בטוח עד עכשיו שאת תפקיד שמירת כבודן של הנשים ואזיקתן בכבלים גבריים ייעדתם לנו, הערבים. איך קרה שאתם הנאורים אינכם סומכים יותר על יכולת ההבחנה של בנותיכם בין טוב לרע, ואיך זה קרה שאתם מתייחסים אליהן כאל פתיות, קלות דעת שקל לו לבחור הערבי לשטות בהן ולהוליכן שולל?

אין מה לעשות, כך זה היה מאז ומעולם. בעיני רוב גזען, המיעוט הנחות יישא לעולם פאלוס מופז. הוא פרימיטיבי, חייתי, קרוב יותר לטבע וכך בהכרח יותר מיני. ונשים כנראה בעיניכם יכולות להיות יפות אך ימשיכו להיות פרימיטיביות, מובלות על ידי יצר בלבד, ויתפתו לקול המלטף של החיה לטעום את טעם הפרי האסור.

מילא בנות ישראל, שעל פי מפגינינו ונושאי טוהר גזענו הסתדרו בזרועות חסונות של ערבים. מה שמדאיג אותי הוא בנות ערב, בנות פלסטינה המסכנות שעל פי התיאוריה שלפנינו לא נותרה להן ברירה אלא להסתפק בשאריות שזנחו בנות ישראל. הרי בסופו של דבר לא תהיה ברירה. אמנם זה עלול להיות קשה בשנים הראשונות, בכל זאת מגבלות פטריארכליות, מבנה שבטי, אך לאט-לאט מחסומים אלה יתנפצו משני הצדדים. בני ישראל שננטשו ובנות ערב הענוגות יצטרכו לשתף פעולה למען המשך הקיום האנושי.

לבי לבי עליהן, אלה שיצטרכו בבוא העת להתפשר על כל מיני לוחמי סיירת למיניהם, טייסי קרב נטושים, אנשי היי-טק מסודרים, שלא לדבר על סמנכ"לי שיווק, מנהלי פיתוח ואנשי מודיעין שיתחילו לחזר אחרי בנות פלסטין. זה יתחיל מסיבובי דאווין בשכונות הערביות, אחר כך הם יישבו בבתי הקולנוע בטירה, טייבה וקלנסוואה, לאט-לאט יעשו מינויים לבתי האופרה ולסינמטקים ויתעקשו לערוך את קניותיהם אך ורק בקניונים הערביים. לא יחלוף הרבה זמן והם גם ירצו לשכור דירות, ואחדים אף ירצו לקנות בלב הכפרים הערביים. ואנחנו נרצה לשמר את אופיים של היישובים הערביים. לא ניתן לפגוע בצפיפות, לא נרצה לשפר את מערכת החינוך ונראה בכל ניסיון לבניית אזור תעשייה או בית חולים פגיעה במרקם העדין שעליו עבדנו במשך שנים. ביישובים ערביים רבים ייכתבו אמנות שעל היהודי המבקש לעבור לגור בהם לעמוד בתנאים, דרישה מרכזית תהיה שעל אותו מועמד יהודי להיות ערבי.

אחר כך יקומו להם מהצד שלנו מתלהמים שיטענו כי הגברים היהודים מאיימים על הרחם הערבי, ומטמאים את קדושתן של נשינו הבתולות. נוציא את מכתב השייחים, נפגין נגד צעירים יהודים שלא עוזבים את בנותינו במנוחה, ואיזה עיתונאי יהודי ששולט בערבית יכתוב על כך ביקורת צינית באחד העיתונים הערביים היותר ליברליים. וייכתבו נגדו טוקבקים רבים, יאשימו אותו בהתחסדות וחוסר הגינות משום שהוא לא מוכן להודות בעובדות פשוטות ואמיתות בסיסיות, לפיהן אין לערבב גזעים, אין לערבב לאומים ואין להתעסק עם חוקים שמיימיים.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1205572.html

 

 

מודעות פרסומת

One Response to מכתב הרבניות – כדור השלג הגזעני תופס תאוצה. זוכרים שלטון בהיסטוריה שבו נאסר לגברים לצאת עם נשים יהודיות? ולאן זה הוביל…

  1. misha30792 הגיב:

    אחלה בלוג!

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: