הגזענות בגרמניה והגזענות שבתוכנו – מכתב שנשלח ע"י מדריך מסעות בפולין

נשלח ע"י: יוסי נינוה

אני מעיין ב:

"חוק להגנת הדם הגרמני והכבוד הגרמני מיום 19 בספטמבר 1938"

(מתוך: "השואה בתיעוד, הוצאת יד ושם, עמ' 74)

ואני מצטט רק את פתיחתו:

"חדור הכרה, שטוהר הדם הגרמני הוא תנאי מוקדם להמשך קיומו של העם הגרמני.

חדור רצון בלתי נכנע להבטיח את האומה הגרמנית לעולם, החליט הרייכסטאג פה

אחד על החוק הבא, המתפרסם בזה…."

כל המעוניין ימשיך לקרוא בעצמו!

ואני קורא במכתב הרבניות ("הארץ" 29.12):

"אחות יקרה, את בת מלך, את שייכת לעם סגולה, עם קדוש ויקר, עם של מלך מלכי

המלכים…באותו מקום (מקום עבודתך) יש לא מעט פועלים ערבים, שמכנים את

עצמם בשם עברי. יוסוף הפך ליוסי….אל תצאי עם גוייםאל תעבדי במקומות שיש שם

גויים, ואל תעשי שרות לאומי ביחד עם גויים."

מדוע אנחנו "מבינים" דברים כאלה, ואין אנו "מבינים" את דאגת הגרמנים לטוהר

הגזע שלהם??????

במשך כל שנותי כמדריך בפולין (כ -20 שנה) שוחחתי עם תלמידי על "לקח השואה".

תמיד טענתי שמתוך מה שקרה ליהודים בשואה קשה להסיק לקחים. מה שחשוב בעיני

הוא ללמוד לקח ממה שקרה לגרמנים. כיצד הפך עם שלם לגזען המוטרף ע"י מטורף

חדור שנאה גזעית תהומית. אמרתי לתלמידי שצריך ללמוד את הסימנים הראשונים

לאותם התהליכים כדי שנוכל לזהות אותם אצלנו, שנדע להתגונן מפני גזענות ושנאת

זרים. זה הלקח החשוב בעיני.

ולכן:

אני מוקיע את כל מכתבי הגזענים המתפרסמים חדשות לבקרים, בשם הדאגה לגזע

היהודי.

אני מוקיע את שלטון החוק שאיננו מפעיל כנגד הגזענים הללו את מערכת החוק

אני מוקיע את המערכת התקשורתית שאינה מגנה בלשון ברורה את הגזענים הללו

ואיננה קוראת להם בשמם.

מה נאמר לתלמידינו על הגזענות הגרמנית ושנאת הזר, כשבמחננו שלנו צומח הנגע

הזה??

ממש באותן המילים, ממש אותם הרעיונות!!

שלא נגיע לכך שיתקיימו דבריו של נימולר: "…כשבאו לקחת אותי, כבר לא היה מי

שימחה!!".

 

 

להשאיר תגובה

