מכתב לתחנות הרדיו

לאחר יציאתו של השיר "אני אחיך" של עמיר בניון שלחה ברית חושך לגרש מכתב בקשה לא להשמיע את שירו ברדיו כיוון שהוא מלבה שנאה

מכתב למנהלי תחנות רדיו ארציות ואזוריות 270410

‏יום שלישי י"ג אייר תש"ע

‏27 אפריל 2010

לכבוד:

מנהלי תחנות ארציות ואזוריות

א.ג.נ.

הנדון: מניעת השמעת שיר השטנה "אני אחיך"

אני פונה אליך בבקשה  יוצאת דופן, שכן אין זה מקובל למנוע השמעת שירים, אולם במקרה זה דומני שיש לקבוע גבולות ברורים לאסור והמותר בתוך השיח הציבורי בישראל.

הזמר עמיר בניון הקליט לאחרונה את שירו "אני אחיך". זהו שיר בעל דימויים עזים ביותר, המלבים שנאה ל"אויב מבפנים", ללא הבדלה בין גוונים ודעות שונות. במסווה של אמירה לגיטימית על דמותה של החברה הישראלית מסית השיר לשינאה לדמות עלומה השואפת להרוג את ה"ישראלי".

מתוך השיר: אתה יורק לי בפנים

אתה הורג אותי מבפנים

אתה משחיז את הסכין

אתה צוחק מאחורי גבי

אתה הורג אותי (אתה הרי אחי)

אתה מוסר אותי לזר

אתה הורג אותי

השיר מבטא ומעצב אקלים ציבורי של שיסוע ושיסוי בתוך החברה הישראלית. לצערנו בשלושים השנים האחרונות נחשפנו יותר מפעם אחת לסכנה שבליבוי היצרים בתוך המאבק הפוליטי הקשה שביחס לסכסוך הערבי ישראלי. שיר שכזה עלול להוות "הטריגר" לזורק הרימון הבא לתוך קהל מפגינים.

טוב תעשה החברה הישראלית אם תציב גבולות ברורים לאסור ולמותר בשיח הציבורי. לתחנות הרדיו, מן הסתם, תפקיד מרכזי בעיצוב שיח זה. אנו מצפים כי תחנות הרדיו תאסורנה השמעת שיר שיטנה זה, ובכך תשדרנה מסר ברור: "האלימות היא כירסום יסוד הדמוקרטיה. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה" (יצחק רבין ז"ל, בנאומו לפני הרצח).

עמרי זיידנברג- רכז פעילות

קואליציית ארגונים "באנו חושך לגרש"

דרור ישראל, השומר הצעיר, הנוער העובד והלומד, פורום י"ב בחשוון, המחנות העולים, מכון שיטים והתנועה המסורתית

להשאיר תגובה

