אתר חדש מדווח על מעסיקים של מהגרים מאפריקה

20 ביוני 2012

המלשינון || אתר חדש מדווח על מעסיקים של מהגרים מאפריקה

באתר "מסתנן" מדווחים כותבים עם שמות כמו "כדור לפולש כלא לסייען", על מעסיקים ומשכירי דירות למהגרים. אחד המעסיקים: עושה זאת ברישיון ובגאווה

אתר חדש, "מסתנן – נגד המסתננים לארצנו", הוקם כדי לרכז מידע על מקומות המעסיקים ומשכירים דירות למהגרים אפריקאים. על אף ההודעה שלפיה "האתר מגנה פגיעה באדם באשר הוא אדם" ו"כל כותב לוקח אחריות מלאה להודעתו", שמות של כותבים כמו "כדור לפולש כלא לסייען" ו"כושים לאפריקה" מעידים על מטרת מוסרי המידע. על פי האתר, "על ידי מתן תעסוקה למסתננים אנחנו מחסלים את עתיד ילדינו בארץ ישראל. אזרחי ישראל צריכים להתעורר ולדרוש מצה"ל לעצור אותם בגבול גם על ידי ירי חי".

אתר "מסתנן" אסף עד כה כ-80 שמות וכתובות של מסעדות, חברות השכרות רכב וחנויות רהיטים המעסיקות, לדברי מוסרי הידיעות, מהגרים אפריקאים. למשל, סופרמרקט בגבעת שאול שמעסיק לדברי הגולשים "20 מסתננים כאורזנים. חלקם נגועים". בין השאר מוזכרת מועצה מקומית מעבר לקו הירוק המעסיקה מסתננים. גולשת נוספת באתר התריעה על חברת ניקיון: "החברה מעסיקה מסתננים באופן קבוע. ראיתי מלא מסתננים עם חולצות שלהם ומטאטא או מגב ביד. פחד אלוהים". בתגובה, משתמש אחר נידב את הכתובת והטלפון של החברה. כמו כן, פורסמה כתובת של דירה בירושלים שבה מתגוררים סודנים וכן צוין שהמקום נשרף פעם אחת. מוסר הידיעה נשאל לשם בעל הדירה.

האתר גם מרכז את הפעילויות השונות נגד מבקשי המקלט, לרבות ההפגנה שיזם ח"כ מיכאל בן ארי שהסתיימה בתקיפת עוברי אורח, בהם מסתננים מאפריקה, הבערת פחי אשפה וניפוץ זגוגיות של מכוניות וחנויות בדרום תל אביב. בעלי האתר לא מזדהים, אולי מפחד לתביעה בגין גזענות או דיבה של בעלי עסקים ששמם מופיע בלי אישור או תגובה. ידיעות הקוראות להיכנס לאתר הופיעו בפורומים ברשת של התקשורת הימנית והחרדית, ונראה ש"מסתנן" הוא אחד מתוך קבוצת אתרים הפועלים נגד מחפשי מקלט שמתארים את "האיום" הביטחוני והמיני של הבאים מיבשת אפריקה. כל האתרים אנונימיים ועמוסים קריאות גזעניות.

אחד השמות המוזכרים באתר הוא של מסעדת "רק בשר" בתל אביב. במסעדה מסבירים שהעובדים האפריקאים במקום עובדים ברישיון. אבי ברנד, בעל המסעדה, הוסיף: "אנחנו מעסיקים פליטים בגאווה. בכל יום אנחנו מבשלים 30 ליטר מרק שמחולק חינם למסכנים בלוינסקי. עבור פליטים שעובדים אצלנו ולא יודעים את יום הולדתם, אנחנו בוחרים יום ונותנים להם מתנה. השנה הם קיבלו זוג אופניים חדשים".

לעומתו, מאיר מיכה מחומוס פינתי המיתולוגי בירושלים, שנטען באתר כי הוא מעסיק שלושה סודנים, מכחיש זאת: "אני לא מכיר דבר כזה. אנחנו נזהרים. לא ידוע לי על האתר הזה. אני רק מוכר חומוס". לדבריו הוא עצמו מתנגד לאפריקאים: "אני מלך ירושלים ובכל זאת מפחד ללכת בלילה, שלא ייפול עלי איזה אריתראי. זה לא עניין גזעני. אנחנו שומרים על הבית כי העם שלנו ידע רדיפות. סייענו לפליטים מוויאטנם שהפכו לקצינים. אבל הפעם זה שונה". בכל זאת הוא נגד רוח האתר: "אני נגד תעמולה כזו ולכלוכים. האתר הזה שלילי". גם עסקים אחרים שמוזכרים באתר הכחישו העסקת מחפשי מקלט. מעבר לעסקים, אחד הדברים החמורים הוא אזכור שמה של אשה מחולון שלדברי האתר משכירה דירה לאריתראים בבני ברק, לצד מספר הטלפון וכתובתה הפרטית. כמו כן, מצוינים מעללי הדיירים שבין השאר "ממקדים עיניהם בנשי הבניין בצורה מפחידה".

בתגובה, החלו גולשים המתנגדים לאתר להציפו בהודעות כוזבות, למשל על הסתתרות פליטים ברחוב אנה פרנק 16 ברמת גן. הצעד הביא למחיקת ההודעות והחמרת הרישום למסתנני השמאל, שאותם כינה מנהל האתר "שונאי ישראל" והוסיף: "אחרי שבתם, נשותיהם או אמותיהם, ייאנסו/ יישדדו/ ייהרגו, בתקווה שלא, הם יחזרו לכאן עם פנים חדשות".

איל פדר, מנהל ספריית גן לוינסקי, מרכז קהילתי לפליטים, לא נותר שווה נפש: "זה אתר מזעזע. המשך ישיר של הגזענות ושנאת הזרים המעלה זיכרונות מתקופות נשכחות. זו גם דוגמה לבורות. מבקשי מקלט מורשים לעבוד על פי החלטת בג"ץ. הם לא סתם מועסקים בעיריות. זה לא תקף לניגרים ולפיליפינים, אבל פליטים סודנים ואריתראים לא יכולים לחיות מהאוויר".

עד כה לא ניתן היה להשיג את תגובת מנהלי האתר.

 


סגן שר החוץ: פעולות תג המחיר אינו מוסריות אינן חוקיות ונוגדות את ערכי היהדות

19 ביוני 2012

"פעולות 'תג מחיר' פוגעות בתדמית ההתיישבות"

אלמונים ניסו הלילה (שלישי) להצית מסגד בכפר ג'בע הסמוך לרמאללה. סגן שר החוץ ושר הביטחון מגנים בחריפות את האירוע.

 

תג מחיר. אילוסטרציה

תג מחיר. אילוסטרציה
צילום: פלאש 90

נזק קל נגרם הלילה למסגד בכפר הפלסטיני ג'בע, סמוך לרמאללה, לאחר שאלמונים ניסו להצית אותו. כך נמסר ממשטרת מרחב ש"י.

עוד דווח כי רוססו כתובות על קירות המסגד. צה"ל והמשטרה חוקרים את נסיבות האירוע.

שר הביטחון, אהוד ברק, מגנה בתוקף את הצתת המסגד בכפר ג'בע ליד רמאללה, "זהו מעשה חמור ונפשע, שנועד לפגוע ברקמת החיים באזור ומסיט את צה"ל וכוחות הביטחון ממשימותיהם, הכוללות הגנה על אזרחי ישראל באזור".

"הנחיתי את צה"ל וגורמי הביטחון לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את המבצעים ולהביאם לדין", הוסיף ברק.

סגן שר החוץ, דני אילון, אשר נשא אתמול (שני) דברים בכנס ההסברה ותקשורת של מועצת יש"ע, התייחס בדבריו גם לפעולות 'תג מחיר' ואמר, כי "פעולות תג מחיר אינן מוסריות, אינן חוקיות ומנוגדות לערכי היהדות".

סגן השר הדגיש, כי "פעולות תג מחיר פוגעות אנושות בתדמית ישראל בעולם ומקשות להגן על מפעל ההתיישבות אל מול הקהילה הבינלאומית. אסור לנו לאפשר פעולות טרור כאלו".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/239761


תג מחיר ליד רמאללה: מסגד הוצת , הכתובת שרוססה היא : אולפנה מלחמה אחריו הגיעו הגינויים אבל דיבורים לא מספיקים בשביל לעצור את הטרור היהודי

19 ביוני 2012

חשד לטרור יהודי: מסגד הוצת ליד רמאללה

מאת: יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

יום שלישי, 19 ביוני 2012,

אחרי חצי שנה של שקט יחסי בגזרה, שוב הוצת מסגד, הפעם בכפר ג'בע. על קירותיו רוססו כתובות נאצה, בהן "מלחמה אולפנה". החשש: פגיעה באתרים קדושים תוביל להפרות סדר בשטחים

עשרה ימים לפני הפינוי הצפוי של חמשת המבנים בשכונת האולפנה בבית אל, אלמונים הציתו הלילה (שלישי) מסגד בכפר ג'בע שליד רמאללה וריססו כתובות נאצה על קירות המבנה. בין היתר, נכתבו במקום הכתובות "מלחמה אולפנה", "תג מחיר", "המלחמה התחילה" ו-"תשלמו את המחיר". נזק קל נגרם למסגד. כוחות צבא ומשטרה באו למקום ופתחו בחקירה. ההצתה גרמה לנזקים לתקרת המסגד ולחלונות במקום.

כתובות הנאצה שרוססו על המסגד בג'בע (תצלום: איאד חדד, בצלם)

יצוין כי אמש, ניקבו פעילי ימין את צמיגי מכוניתו של מזכ"ל התנועה המיישבת של מועצת יש"ע "אמנה", זאב (זמביש) חבר, וזרקו עליה נורות צבע, בזמן שקיים פגישה בבית אל. במהלך הפגישה, שבמרכזה היה דיון עם ראש המועצה על אתר המגורים הזמני המיועד למפוני שכונת האולפנה, ביצעו הפעילים את המעשה ונמלטו מהמקום.

שחאדה מוחמד תואם, היה מתושבי הכפר הראשונים שבאו למסגד כדי לסייע בכיבוי הלהבות. "עצוב לי להגיד את זה, אבל אף אחד לא עזר לנו. כיבינו את השריפה עם דליים", סיפר. לדבריו, תושבי הכפר שהתקשרו למשטרה וביקשו לשלוח כבאית מההתנחלות הסמוכה, אך נאמר להם על ידי המשטרה כי אין באפשרותם להביא כבאית לתוך הכפר.

בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפר תואם כי הלהבות התלקחו בשעה 01:30 בלילה. "אנשים התחילו לצעוק שהמסגד עולה באש", אמר, "הם רצו פנימה כדי לכבות את השריפה, ואחרי שכיבינו את האש, ראינו את הכתובות, שאמרו ש'המלחמה התחילה, ושאנחנו צריכים לשלם'". "אני לא מבין את זה", אמר תואם. "הרי הכפר שלנו מעולם לא עשה בעיות, אין פה זריקות אבנים. אנחנו ביחסי שכנות מצוינים עם ההתנחלות אדם הסמוכה, אז למה לשרוף מסגד?. יש כאן ילדים, שרוצים עכשיו לזרוק אבנים ולעשות מהומה, ואנחנו שולחים אותם חזרה הביתה. אני לא יודע אם נצליח למנוע בלאגן אם שוב תהיה הצתה".

למסגד נגרם נזק קל, אך התושבים התלוננו שנאלצו לכבות את להבות בעצמם (תצלום: איאד חדד, בצלם)למסגד נגרם נזק קל, אך התושבים התלוננו שנאלצו לכבות את להבות בעצמם (תצלום: איאד חדד, בצלם)

ברק: "מסיט את צה"ל ממשימותיו באזור"

 

"מעשה חסר אחריות". נתניהו (צילום: רויטרס)"מעשה חסר אחריות". נתניהו (צילום: רויטרס)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לגנות את התקרית. "מדובר במעשה של פורעי חוק חסרי סבלנות וחסרי אחריות. נפעל להביאם לדין במהירות", מסר נתניהו. גם שר הביטחון, אהוד ברק גינה את המעשה אותו כינה "חמור ונפשע" והזהיר כי פעולות אלו מסיטות "את צה"ל וכוחות הביטחון ממשימותיהם הכוללות הגנה על אזרחי ישראל באזור". עוד מסר השר כי הנחה את כוחות הביטחון לנקוט בכל האמצעים בכדי ללכוד את המבצעים ולהביאם לדין. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר כי "זו פעולה נפשעת ובזויה הפוגעת בשגרת החיים ובתושבי יו"ש שהינם אזרחים טובים ונאמנים למדינה. משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירה ואני סמוך ובטוח כי ישקיעו את כל המשאבים בחקירת האירוע".

בארגון "שלום עכשיו" האשימו את הממשלה באחריות על הצתת המסגד ומסרו כי "האחריות לפעולות 'תג מחיר' רובצת על הממשלה שממשיכה במסע התרפסות שלה מול ראשי המתנחלים". עוד הוסיפו בארגון כי "התשובה להקצנה היא מימוש החלטת בג"ץ (פינוי המבנים בשכונת גבעת האולפנה בבית אל. י"ב) במועדה, ללא דחיות וללא מתן הטבות כלשהן למתנחלים".

מרבית צווי ההרחקה שהוצאו למתנחלים כבר פגו

בצה"ל מבהירים כי מדובר באירוע חמור, שמסכן את היציבות הביטחונית ביהודה ושומרון. במערכת הביטחון הביעו בשבועות האחרונים חשש מפעולות דומות, ובעיקר מהצתה של מסגדים, והחשש המרכזי היה מפגיעה באתרים קדושים, דבר שעלול להוביל להפרות סדר המוניות בשטחים. במנהל האזרחי צפויים לקיים בשעות הקרובות שיחות עם בכירים ברשות הפלסטינית במטרה להרגיע את הרוחות.

מאז שהוצת המסגד בבורקה בחודש דצמבר של השנה שעברה, לא דווח על הצתות של מסגדים בשטחים. במערכת הביטחון מייחסים את השקט היחסי בפעולות הטרור היהודי לפעילות האכיפה, ובעיקר לצווי ההרחקה המינהליים שהוצאו לפעילי הימין. חלק מהצווים שחולקו לחלק מהפעילים, מרביתם מהשומרון, כבר פגו, אולם מאז חלוקתם נרשמה ירידה חדה במספר האירועים האלימים נגד התושבים הפלסטיניים.

http://news.walla.co.il/?w=/9/2542703


דירות ליהודים בלבד בעכו- מזעזע!! מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה שלנו

16 ביוני 2012

הערב ב"בירוקרטיה": דירות ליהודים בלבד

עכו היא עיר מעורבת, ששליש מתושביה הם ערבים. למערכת "בירוקרטיה" הגיעו תלונות, לפיהן בפרויקט מגורים חדש בעיר נמנעים מלמכור להם דירות רק בגלל היותם ערבים. יצאנו לבדוק האם אכן כך הדבר. הכתבה המלאה – בשבת ב-20:00 ב"המגזין"

לצפייה בסרטון מיתוך הכתבה- לחצו כאן


ספר מיקוד באזרחות מכיל טיעונים גזעניים נגד ערבים- מקומם! אזרחות הוא מקצוע שנועד ללמד על זכויות האזרחים במדינה ללא כל הבדל- כיצד ייתכן שספר שמאושר על ידי משרד החינוך מכיל בתוכו טיעונים גזעניים כלפי אזרחים החיים במדינת ישראל?!

16 ביוני 2012

הכנה לבגרות באזרחות: גזענות נגד ערבים

בספר המיקוד לבגרות נכתב: "התרועעות יהודיות עם ערבים תפגע בזכותן לחיים וביטחון". מחברת הספר: הכוונה היתה להדגים טיעון, לא לפגוע

ספר המיקוד לבגרות באזרחות בהוצאת "רכס" שראה אור לקראת הבגרות שנערכה היום (שני), מסביר לתלמידים כי כתוצאה מ"התרועעות בנות ישראל עם ערבים עלולה להיפגע זכותן לחיים ולביטחון".

בספר המיקוד (כינוי לרשימת הנושאים המצומצמת בתחום דעת מסוים, עליהם מודיע משרד החינוך שייכללו בבחינת הבגרות, ט"נ) מופיע "מבחן לדוגמה", ובו מוצגת סוגיה לתרגול על ידי התלמידים: "מכתב הרבניות שפורסם לאחרונה קורא לבנות ישראל להתרחק מסביבתם של ערבים", נכתב. "יש התומכים במכתב זה, ולעומתם יש הטוענים כי מכתב זה אינו ראוי". התלמידים נדרשים להביע את עמדתם בעניין, ולצרף לה שני נימוקים התומכים בעמדה ומתבססים על מושגים מתחום האזרחות.

בדוגמה לתשובה הנכונה לשאלה נכתב בספר: "אני תומך במכתב הרבניות הקורא לבנות ישראל להתרחק מסביבתם של ערבים". בנימוק הראשון שהציעה הוצאת רכס כפתרון לתשובה נכתב: "התרועעות של בנות ישראל בסביבתם של ערבים עלולה להוביל לקשרים זוגיים ואף לנישואים. התבוללות זו של בנות ישראל היהודיות עם בני המיעוט הערבי תביא לפגיעה בשמירה על רוב יהודי במדינת ישראל". בנימוק השני נכתב כי "התרועעות בנות ישראל עם ערבים עלולה לסכן את ביטחונן על רקע לאומני וכך עלולה להיפגע זכותן לחיים ולביטחון".

ספרי המיקוד הפרטי אינם נכללים ברשימת ספרי משרד החינוך, ולכן גם לא דורש את אישורו של האחרון ללימוד. חרף עובדה זו נמכרים הספרים במאות אלפי עותקים וחודרים לכיתות הלימוד. "ברור שאומרים לתלמידים לקנות את זה, למרות שזו לא מדיניות רשמית", מודה מורה לאזרחות בשיחה עם "הארץ". "מורים גם מלמדים עם זה בכיתה, משתמשים בזה לסיכומים, לשאלות למבחנים, עושים בזה שימוש".

לדברי המורה, "משרד החינוך לא נותן את הדעת על המיקודים האלה ואף מתעלם מהם, אבל ברור שאין למורה חומר מרוכז אחר להיעזר בו חוץ מהמיקודים, הם בנויים בדיוק אל מול בחינת הבגרות, כשבספר הלימוד אתה צריך לדלות את זה ופה זה כתוב לך מרוכז". יש לציין בנוסף כי הוצאת "רכס" אינה מביאה לדפוס ספרי מיקוד בלבד, וכי רבים מספרי ההוצאה מאושרים ללמידה בתוכנית הרשמית של משרד החינוך.

לדברי רכז מקצוע אזרחות במגזר הערבי, מאזור המשולש, "זו בושה וחרפה לכל מקצוע האזרחות. מדובר בהסתה ברורה נגדנו – ערבים אזרחים במדינה – שמחנכים בשיעורי האזרחות לחיים משותפים, שחיים יחד עם יהודים".

לטענתו מדובר בטקסט גזעני שמעניק לגיטימציה לשנאת ערבים על ידי עידוד המחשבה שערבי במדינתו מהווה סכנה כי הוא אויב. "זו סכנה חינוכית וזו בדיוק הדרך ליצירת בדלנות ומניעת השתלבות ערבים בחברה הישראלית", אמר הרכז והוסיף: "יש מי ששוכח שדמוקרטיה היא לא רק ליהודים, וחמור ביותר שזה קורה לחברה המופקדת על כתיבת ספרי לימודים – שברגע הורסת חינוך לאזרחות משותפת".

"המיקוד מותאם לדרישות"

נמרוד, מורה לאזרחות במרכז הארץ, סיפר כי "אישית שמחתי שיכולתי להשתמש בדוגמה החיה הזו כדי להראות לתלמידים שלי מהי גזענות. אנחנו רואים באופן ברור שיש כאן תשובה שהיא לכאורה נאורה, כי היא משתמשת במושגים של אזרחות, אך מבלי לדעת שלעשות שימוש נכון במושגים, זה ללמוד איך להיות אזרח במדינה דמוקרטית".

לשיטתו, "התשובות מבוססות אלא על תפיסת יסוד גזענית, אנטי דמוקרטית ושוביניסטית. האחת מלמדת שבגלל גזע או דת אין חופש אהבה, מה גם שלפי היהדות אשה שמתחתנת עם גוי נשארת יהודיה, וגם ההנחה היא שוביניסטית, שבגלל שהיא האשה, הגבר הוא זה שמחליט". הנימוק השני עוד יותר חשוך: מלמד את התלמידים שיהודיות עם גברים ערבים יירצחו כי הן יהודיות, שגבר ערבי מתגלה כמחבל ורוצח".

קרן שטיין, מחברת הספר, מסרה בתגובה: "המיקוד באזרחות שאורי צמח ואנוכי כתבנו מותאם לדרישות משרד החינוך. בשאלת עמדה נדרש התלמיד לצלוח את מלאכת כתיבת הטיעון, כלומר להביע את עמדתו בנושא מסוים ולנמקה באמצעות התייחסות למושגים באזרחות שנלמדו במהלך השיעורים. התשובה שנכתבה בספר היא תשובה לדוגמה, שכל כוונתה להדגים כתיבת טיעון, ואין בה שום כוונה לפגוע באף אחת מאוכלוסיות ישראל. העיקר כאן הוא הבעת העמדה ונימוקה בצורה משכנעת הכוללת מושג מתחום האזרחות. באותה מידה יכולנו לנסח תשובת עמדה המתנגדת למכתב".

ממשרד החינוך נמסר כי "המיקודיות הן של חברות פרטיות ואינן מהוות חלק מספרי הלימוד של המשרד".

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1729145


הצעה גזענית חדשה: משפחות ערביות יפוצו ויעזבו לצמיתית את נצרת עילית- עוד הצעה גזענית מפי חברי כנסת- אסור שהגזענות תקבל לגיטימיות בדמוקרטיה!!

16 ביוני 2012

הצעה בנצרת עילית: משפחות ערביות יפוצו – ויעזבו

מאת: קובי דוד, מערכת וואלה! חדשות

יום רביעי, 13 ביוני 2012,

יו"ר ישראל ביתנו בעיר יוזם תוכנית חדשה, במסגרתה יוצע לערביי ישראל בנצרת עילית פיצוי על סך 10,000 דולרים, עבור מכירת הבית לקונה יהודי ועזיבת העיר לצמיתות

במשך שנים חיים בנצרת עילית יהודים וערבים, זה לצד זה, בשכנות שידעה עליות ומורדות אך שמרה על שקט יחסי. לפחות עד אתמול (שלישי). יו"ר סיעת ישראל ביתנו במועצת העיר, אלכסנדר גדלקין, ציין כי הוא חושש מהשתלטות של משפחות ערביות על העיר, וכי הוא שוקד בימים אלה על הקמת עמותה ייחודית, שתשלם 10,000 דולרים לכל משפחה ערבית שתמכור את ביתה ליהודי ותעזוב את העיר לצמיתות.

"יותר ויותר משפחות ערביות נוהרות אל העיר, מה שהופך את העם היהודי למיעוט בגליל, שנצרת עילית היא בירתו", הסביר גדלקין. "אני מאוד מחבב את התושבים הערבים", סיפר, "אבל יחד עם זאת, אני סבור שאין שום סיבה הגיונית שהם יחיו בעיר של יהודים עם צביון מובהק וברור".

לדברי גדלקין, על אף שטרם קרמה הצעתו עור וגידים, היא כבר עוררה עניין רב וזכתה לתגובות בלתי צפויות. "מה שהפתיע אותי הוא שתושבים ממרכז הארץ, החיים בתל אביב ולא מכירים את המציאות בגליל, תמכו בי ובהצעה שלי לאחר שהבינו שלא מדובר בצעד גזעני, אלא ברצון שלי ושל שותפי לגדל את ילדיי בסביבה של יהודים".

גדלקין אמר כי מטרת דבריו הייתה "להעלות לסדר היום נושא רגיש וחשוב מאין כמותו לתושבי נצרת עילית, ולשמחתי הצלחתי בכך. איני מבקש להוציא אף תושב מהעיר אך המאמץ למען שמירת אופייה וצביונה היהודי של העיר חייב להמשך. אני קורא בהזדמנות זו לממשלת ישראל לעשות ככל שביכולתה למען פיתוח נצרת עילית".

"דברים כאלה רק גורמים לתסיסה בינינו והיהודים"

"עדיף לחפש שיתופי פעולה מאשר לגרש". נצרת עילית (צילום ארכיון: פאנט)"עדיף לחפש שיתופי פעולה מאשר לגרש". נצרת עילית (צילום ארכיון: פאנט)

ההצעה, שעוררה סערה גדולה בעיר, משכה גם תגובות מצד התושבים שחיים בשלום ובשכנות טובה עם שכניהם הערבים. "זה לא הגיוני לדרוש מאותן משפחות לקום וללכת", הסביר תושב העיר. "הם נולדו כאן וזה הבית שלהם. אני מציע שבמקום לחשוב איך לגרש אותם, עדיף לחפש יוזמות ושיתופי פעולה כדי שנחיה כאן ביחד", הוסיף.

בשראה שליון נולד בנצרת עילית לפני 50 שנה ולא מתכוון לעזוב את העיר. "עצוב לדעת שבן אדם כזה אינו חלק מהמציאות הקיימת בעיר כבר שנים רבות", אמר על גדלקין, והוסיף כי "דברים כאלה רק גורמים לתסיסה ולמתח בינינו לבין היהודים. זה רק מראה שלמרות כל העשייה וההצהרות בפוליטיקה, הגזענות עדיין חוגגת והיא בעוכרינו".

ראש העיר: "זכותו של כל אדם לגור בנצרת עילית"

בקואליציית ארגוני שותפות שראקה, הפועלת לשוויון יהודי-ערבי בישראל, הגיבו בזעם על כוונתו של גדלקין לעודד "טיהור אתני", לדבריהם, כלפי תושבים ערבים בעיר. "כשנדמה שכבר אי אפשר לחצות יותר את גבולות הגזענות הקיימת בישראל נגד ערבים, מגיע אלכס גדלקין ומאשר כי מדרון הגזענות יכול להפיל לתהום עמוקה עוד יותר, עד כדי הצעה לטיהור אתני של ערבים מנצרת עילית. טוב יעשה ראש עיריית נצרת עילית, כמו גם ראש השלטון המקומי, אם יפעלו להרחקתו של הגזען הזה לאלתר, למען יראו כל גזעני השלטון – וייראו".

ראש העיר נצרת עילית, שמעון גבסו, אמר בתגובה כי "דעותיו הפוליטיות של חבר המועצה אינן משקפות את דעותיי או את מדיניות מועצת העיר. נצרת עילית היא עיר יהודית ועם זאת זכותו של כל אדם ללא הבדל דת גזע ומין להתגורר בה".


תגובה אלימה להחלטה לפנות את גבעת האולפנה: תג מחיר בנווה שלום

8 ביוני 2012

נוקבו צמיגים בנווה שלום: 'נקמה, ד"ש מהאולפנה'

פשע שנאה ביישוב המעורב: 14 צמיגי מכוניות נוקבו, על כמה מהן רוססו כתובות "מוות לערבים" ו-"ד"ש מהאולפנה". כתובות נאצה רוססו גם על בית הספר היסודי. מזכיר היישוב: "אנחנו מנסים להתוות דרך של דו-קיום, מישהו ביקש לשבור את הסמל הזה"

תגובה אלימה להחלטה לפנות את בתי גבעת האולפנה : בכפר נווה שלום שסמוך לבית שמש נוקבו הבוקר (יום ו') צמיגים של 14 כלי רכב, ועל שלוש מכוניות רוססו כתובות "מוות לערבים", "נקמה" ו-"ד"ש מהאולפנה". כמו כן רוססה הכתובת "ד"ש מחוות גלעד, נקמה", על קיר בית הספר היסודי בכפר. כוחות משטרה הגיעו ליישוב, שבו מתגוררים יהודים וערבים, ופתחו בחקירה.

גדעון סולימני, מזכיר היישוב סיפר ל-ynet כי "לפנות בוקר הגיע אלמונים ליישוב ופגעו בכלי הרכב. התושבים קמו בהלם לאחר שהמעשים התגלו, אנחנו בעיקר מזועזעים ונעלבים".

סולימני הוסיף בציניות: "כיישוב יהודי-ערבי אנחנו מוחים על כך שלא נכתב גם 'מוות ליהודים' לפי עקרון השוויון. זוהי הפעם הראשונה שקורה כאן דבר כזה. אנחנו מנסים להתוות דרך של דו-קיום ושלום ומה שנעשה כאן הוא מעשה פוליטי שביקש לשבור את הסמל הזה".

לאחר שהכנסת דחתה את "חוק ההסדרה" שלשום, הפגינו עשרות פעילי ימין בכניסה לירושלים והבעירו צמיגים. הם גם דרדרו עגלה וגרמו לשיבושים קלים בתנועת הרכבת הקלה. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו הנחה את מפקדי המחוזות להגביר את הערנות מחשש לחסימות צירים ברחבי הארץ. בהפרות הסדר שלפני ההצבעה במליאה נעצרו ארבעה בני אדם.

לאחר מכן נמשכו העימותים בעקבות הכוונה לפנות את חמשת הבתים שבמחלוקת בשכונת גבעת האולפנה בבית אל בשומרון. עשרות בני נוער ירדו לציר הסמוך למאחז חוות גלעד

כדי למחות, השליכו אבנים על כלי רכב והתעמתו עם לוחמי מג"ב. הנערים הציתו אש בשדה סמוך לציר ואף ניסו לחסום אותו, כוח שהגיע למקום פיזר אותם באמצעות רימוני הלם.

הכפר השיתופי נווה שלום באזור לטרון הוקם בשנת 69' במטרה לקדם את הדו-קיום בין יהודים ערבים. שמו של הכפר מסמל את שאיפת מקימיו ליצור יישוב שיביא את השלום. בכפר מתגוררות 54 משפחות יהודיות וערביות, שחיות תחת שוויוניות. בכפר פועלת גם מערכת חינוך דו-לשונית ודו-לאומית.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4239867,00.html


האלימות נגד הפליטים מתפשטת- ההסתה מצליחה- אתמול נשרפה דירת פליטים בבירה- מזעזע!!

5 ביוני 2012

הצתת דירת הזרים בבירה: "ניסו לשרוף אותנו חיים"

על אף הטענות לפשע גזעני, טוען בעל הדירה כי למעשה מדובר בסכסוך שכנים. מנגד, פרסם משרד החוץ גינוי להצתה, אותה כינה "מעשה נפשע". אחד הפצועים: "התעוררתי לחדר מלא עשן"

"אני לא יודע איפה נישן הלילה, אני מפחד לחזור הביתה", כך אמר היום (שני) לוואלה! חדשות מרהאוי מוברטו, אזרח אריתראה בן 21, שנפצע לצד שלושה משותפיו בהצתת דירתם בירושלים אתמול. מוברטו, השוהה בישראל כשנה וחצי, שיחזר את האירוע: "השעה הייתה שתיים לפנות בוקר. התעוררתי וכל החדר היה מלא עשן סמיך. השתעלתי וניסיתי להימלט מהבית, אבל הכל היה סגור. נפלתי מהמדרגות ודלת הבית הייתה סגורה. נכוויתי ביד וברגל. היו יחד איתי אולי עשרים חבר'ה".

"לקחו אותי ועוד שלושה לבית החולים, אבל נתנו לי זריקה אחת בלבד בלי תחבושת", סיפר מוברטו. "אף פעם לא חשבנו שדבר כזה יקרה. מי שהצית את האש הדליק אותה מהמדרגות, כי הוא רצה שכולנו נישרף בחיים. אף אחד לא איים עלינו לפני זה, לא היו סימנים שמשהו כזה יכול לקרות. גם חברים שלי עזבו את הדירה ומפחדים לחזור". מנגד, בעל הדירה, הנחקר היום אף הוא בתחנת המשטרה בעיר, מכחיש את דברי השכנים לפיהם מדובר באירוע על רקע גזעני, וגורס כי מקור ההצתה בסכסוך על רקע שכירת הדירה.

משרד החוץ: "אין כל הצדקה להצתה"

"לאיש אין היתר לעבור על החוק ולנקוט באלימות כלפי אדם אחר". ליברמן (צילום: עומר מירון) "לאיש אין היתר לעבור על החוק ולנקוט באלימות כלפי אדם אחר". ליברמן (צילום: עומר מירון)"לאיש אין היתר לעבור על החוק ולנקוט באלימות כלפי אדם אחר". ליברמן (צילום: עומר מירון)

בתוך כך, משרד החוץ פרסם היום באופן נדיר הודעת גינוי להצתה אמש. "אין כל הצדקה למעשה נפשע שכזה, המסכן חיי אדם", נמסר בהודעת המשרד החריגה. "לאיש אין היתר לעבור על החוק ולנקוט באלימות כלפי אדם אחר, וודאי שלא לסכן את חייו, תהא הסיבה אשר תהא. החוק והמוסר אוסרים על כל פגיעה בזולת, באורח ובזר, וההיסטוריה היהודית מחייבת אותנו להקפיד שבעתיים בעניין זה".

ההנחיה להוציא הודעת גינוי רשמית מטעם המשרד התקבלה ישירות משר החוץ, אביגדור ליברמן, שכבר הביע בעבר התנגדות חריפה לאירועי האלימות האחרונים נגד מהגרים וכן להתבטאויות של פוליטיקאים, בהם גם שר הפנים אלי ישי, בנושא. "זה אחד הנושאים שכמה שפחות נדבר וכמה שיותר נעשה – ככה זה יועיל יותר. ההתלהמות וכל הסיסמאות זה נזק נטו", אמר בתחילת החודש בראיון לוואלה! חדשות. "אין סיבה לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ואסור להצדיק שום מעשה של אלימות", אמר אז ליברמן.

להמשך קריאת הכתבה לחצו כאן


כתבות על ההסתה הפרועה והאלימות נגד הפליטים בת"א

2 ביוני 2012

בן ארי מודאג מהאלימות: אותה אלימות שהוא יוצר בכל פעם מחדש בדבריו -לכתבה לחצו כאן

עוד ועוד אנשי ציבור נותנים יד להסתה נגד הפליטים: מזעזע!!-לכתבה לחצו כאן 

מירי רגב מתראיינת באולפן שישי על אמירותיה הגזעניות: הצטדקות מהולה בשקרים- לצפייה בסרטון לחצו כאן 


למתקשים שלא מבינים מה התוצאה של הסתה או מזה בכלל- המאמר בשבילכם

2 ביוני 2012

מה זו הסתה: סיפורו של ג'פרי

הילדים שעד לפני רגע התייחסו לג'פרי כחבר, שונאים אותו עכשיו. הם לא יודעים בדיוק מה זה לשנוא, אבל זה מה שהם שמעו בבית ומנבחרי הציבור

הסתה זה כשג'פרי, ילד בן 11, נוסע במשך שנה שלמה ברכב הסעות גדול עם עוד חמישה ילדים ישראלים לבית הספר שממוקם ליד שוק הכרמל. ג'פרי הוא בן למהגרים אפריקאים, ילד חמוד וגבוה, ליד התלמידים האחרים הוא נראה כמו אחיהם הגדול. ג'פרי בדרך כלל שותק, כי הוא ילד שתקן, או לפחות כזה שלא מדבר הרבה, או שהוא בעצם כן מדבר הרבה, רק שהוא לא מרגיש מספיק ביטחון בעברית שלו, בטח לעומת הילדים האחרים ברכב, שדווקא לא מפסיקים לדבר, צוחקים-צועקים, ולמרות שהם מכנים אותו "כושי", הם חברים שלו.

הסתה זה שביום רביעי בלילה הרבה אנשים מתכנסים במקום מסוים וצועקים "סודנים לסודן", ושוברים חלונות של חנויות, ודופקים על רכבים שמסיעים זרים, ומריעים לחברת כנסת שאומרת "סרטן", ולחבר כנסת שאומר ש"הפתרון הוא לגרש". הסתה זה שביום חמישי, כמה שעות אחרי, בדרך מבית הספר לפיזור בבתים, נהג רכב ההסעה מבקש מהילדים שיפסיקו לצעוק, אבל הם לא מוכנים, גם כשהמלווה אומר להם שזה חבר שלהם, ושזה לא יפה, ושיפסיקו בבקשה.

לחצו להגדלה

הסתה זה שחמישה ילדים צורחים בלי הפסקה, בקצב, "כושים הביתה" ו"תחזור לסודן"; הסתה זה שבמשך חצי שעה הם ממשיכים לצעוק על ג'פרי, שגדול מהם בשני ראשים, ויכול תיאורטית להכות אותם, אבל במקום התיאוריה הוא רק מחביא את העיניים עמוק בתוך הרצפה של רכב ההסעות הגדול ומחכה שהסיוט ייגמר.

הסתה זה שאותם חמישה ילדים שנוסעים עם ג'פרי כל יום במשך השנה האחרונה, שעד לפני 24 שעות התייחסו אליו כאל חבר, שקראו לו "כושי" בחביבות, ללא המטען הכבד של המילה הזאת, עכשיו שונאים אותו, גם אם הם לא בדיוק יודעים מה זה לשנוא, חוץ מלחזור על דברים ששמעו בבית, ובהפגנה, ומנבחרי ציבור.

הסתה זה שכשרכב ההסעות מגיע לאזור התחנה המרכזית, וג'פרי רוצה לרדת, והחברים שלו לא מאפשרים לו, וכשהוא כבר מצליח להשתחל דרך המרווחים הצרים של מושבי הנסיעה, הם לוקחים כל מה שיש להם ביד – שקיות, פירות, בקבוקי שתייה – וזורקים לעברו. הסתה זה שג'פרי, שרק אתמול הכל אצלו היה בסדר, גם אם לא כל כך בסדר, לא יודע עכשיו מה לעשות, הוא מביט בחברים שלו בחוסר אונים, ומתחיל לצעוד לעבר המועדונית של הצהריים, כשמסביב עשרות זוגות עיניים של עוברים ושבים, "כושים" גם הם, מנסים לעכל את המחזה, להבין למה.

הסתה זו לא מילה, זו מציאות.

http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1719085